מריל לינץ': יותר משקיעים מאמינים כי הרווחים ימשיכו לרדת

על פי סקר מנהלי הקרנות של מריל לינץ', 38% מהמשקיעים סבורים כי הצמיחה ברווחי החברות תמשיך לרדת במהלך 12 החודשים הקרובים לעומת 19% בחודש יוני

בחודש יולי אמון המשקיעים ממשיך להיחלש בעיקר בשל ההורדה החדה של התחזיות לגידול ברווחי החברות, כך עולה היום (ג') מסקר מנהלי הקרנות של מריל לינץ'.

38% מהמשקיעים סבורים כי הצמיחה ברווחי החברות תמשיך לרדת במהלך 12 החודשים הקרובים לעומת 19% בחודש יוני - ירידה של 39% מאז חודש מאי. הנפילה בשני חודשים אלה דומה לנפילה באמון המשקיעים בקיץ 2011 בתחילת משבר החוב הממשלתי. 69% מהנסקרים מאמינים כי הגידול ברווחי החברות לא יעלה על 10% בשנה הקרובה ו-58% צופים כי שיעורי הרווח התפעולי ירדו (לעומת 41% בחודש יוני).

סקר מנהלי הקרנות של מריל לינץ' לחודש יולי 2012 קובע כי אחרי חודשיים של התדרדרות חדה, התייצב התיאבון לסיכון של המשקיעים. 13% מהנשאלים סבורים כי הכלכלה הגלובלית תחלש בשנה הקרובה, ירידה של 3% לעומת חודש יוני אחרי נפילה של 26% בין החודשים מאי ליוני. מדד הסיכון והנזילות של מריל לינץ' עלה במעט לעומת חודש יוני כשהמשקיעים הקטינו את האחזקה הממוצעת במזומנים בתיקי ההשקעות שלהם אל מתחת ל-5%. מרבית המשקיעים צופים כי ינקטו הרחבות כמותיות נוספות אבל מעטים סבורים כי המהלך יתרחש ברבעון השלישי של השנה.

גוש האירו: החשש עבר למדינות החזקות

באשר למצב בגוש האירו, נראה שהמשקיעים חוששים פחות לגבי מדינות הפריפריה, ויותר לגבי המדינות החזקות בגוש. 32% מהנסקרים, יותר מפי 3 מהנתון של יוני, חוששים מהמצב של גרמניה, ואילו באשר לצרפת - 55% מאמינים כי הכלכלה שם עלולה לספוג הפתעה שלילית השנה.

עם זאת, פחות משקיעים מאמינים כי ספרד או פורטוגל יספגו הפתעה שלילית השנה, וגם אחוז המשקיעים האופטימיים לגבי אירלנד עלה ל-32%, לעומת 16% בלבד ביוני. עם זאת, האמון לגבי יוון נפל, כאשר אחוז המשקיעים המאמינים כי המדינה לא תצא מגוש האירו ירד ל-37% מ-44%.

"סקר מנהלי הקרנות לחודש יולי מדגיש כי יש לעשות תאום ציפיות של רווחי החברות עם הורדות התחזיות הכלכליות להן אנו עדים בחודשיים האחרונים", אמר גארי בייקר, אסטרטג המניות הראשי אירופה במריל לינץ'. מייקל הארטנט, אסטרטג המניות הראשי במריל לינץ' אמר כי העלייה במחירי המניות לא הצליחה להפיג את ה"מרה השחורה" של המשקיעים הצופים האטה גלובלית ברבעון בעוד התקווה לשלהם להקלות במדיניות הכלכלית הועברה למצב המתנה.