שיא בביקושים לחשמל; הופסק הזרם במשרד האוצר

(עדכון) - חברת החשמל: מבחינה טכנית לא ניתן לנתק רק את האוצר ■ נשבר שיא הביקוש לחשמל במשק: 11,580 מגוואט

האם חברת החשמל השביתה את משרד האוצר? גורמים באוצר מסרו כי נציגי חברת החשמל התקשרו בצהריים והתריעו על הפסקת חשמל תוך 5 דקות, ולאחר מכן פסק הזרם. עם זאת, פחות משעה מרגע ניתוק הזרם, הפעילו במשרד את הגנרטורים המיוחדים. בחברת החשמל דחו את הטענות ומסרו כי מבחינה טכנית לא ניתן לנתק מהזרם רק את משרד האוצר לבדו.

יש לציין כי הודעה על הפסקות חשמל אפשריות הועברה למשרדי הממשלה ולמפעלים גדולים במשק. לחברת החשמל לא ידוע על הפסקת חשמל בתוך בניין האוצר אך לדברי גורמים בחברה במקרים כאלה לא נהוג לדווח לחברת החשמל על התקלה.

באופן רשמי טוענים באוצר כי "משרד האוצר, בדומה לגופים נוספים, קיבל התרעה מחברת חשמל על אפשרות להפסקת חשמל, היום בין השעות 14:00-16:00. בכדי לשמור על רצף עבודה תקין במשרד האוצר, ולהקל על עומס החשמל, החליט משרד האוצר לנתק את זרם החשמל במשרד באופן יזום ולהתחבר לגנרטורים".

שיא בביקוש לחשמל

בתוך כך, הביקוש לחשמל במשק קבע היום שיא חדש של כל הזמנים - 11,580 מגוואט. בכך נשבר השיא מ-2010 שעמד על 11,530 מגוואט. מחברת חהשמל נמסר כי החברה הצליחה לספק את מלוא הביקוש ולא נאלצה לבצע הספקות חשמל יזומות למרות שיכולת ייצור החשמל במשק עמדה על כ-400 מגוואט בלבד מעל ביקוש השיא.

החברה ביקשה מהציבור להפחית משמעותית את צריכת החשמל שלהם, בייחוד החל מהשעה 14:00.

הציבור מתבקש שלא להשתמש במכשירים עתירי אנרגיה בין 12:00 ל-17:00 ולהסיט את השימוש בהם לשעות הערב המאוחרות יותר. מדובר במדיח-כלים, מכונת כביסה, תנור אפיה, כיריים חשמליות, שואב אבק, וכדומה. כמו כן, מומלץ לכוון את טמפרטורת המזגן ל- 25 מעלות.

לאור העובדה שהביקוש לחשמל עלה היום מאוד, והוא קרוב מאוד ליכולת הייצור של החברה, כדי לייצב את מערכת החשמל ולמנוע הפסקות חשמל נרחבות, יש צפי שחברת החשמל תבצע הפסקות קצובות, שויוניות ומדודות בקווי חשמל לסירוגין, בכל רחבי הארץ, בשעות הצהריים.

הסיכון להפסקות חשמל מאולצות יגיע היום לשיא לאחר שחברת החשמל הודיעה כי הביקוש חסר התקדים הצפוי לחשמל יותיר בידיה עתודת ייצור של 100 מגוואט בלבד.

אתמול (ג') רשם הביקוש לחשמל שיא חדש כשהגיע ל-11,370 מגוואט. הביקוש לחשמל עולה ככל שגל החום מתארך.