בריינסווי קיבלה אישור לביצוע ניסוי במכשיר לטיפול באוטיזם

הניסוי ייערך במרכז הרפואי הדסה עין כרם ויכלול 40 ילדים מטופלים, כאשר לאחר ביצוע הניסוי ב-5 מטופלים ראשונים תידרש החברה להגיש דוח ביניים על מנת לקבל אישור נוסף

חברת בריינסווי הודיעה היום (ד') כי קיבלה אישור ממשרד הבריאות לביצוע ניסוי קליני שמטרתו לבחון את יעילות המכשיר שהיא מפתחת לטיפול בתסמינים של אוטיזם בקרב ילדים בעלי רמת תפקוד נמוכה.

הניסוי ייערך במרכז הרפואי הדסה עין-כרם ויכלול 40 ילדים מטופלים, כאשר לאחר ביצוע הניסוי ב-5 מטופלים ראשונים תידרש החברה להגיש דוח ביניים על מנת לקבל אישור נוסף לצורך המשך הניסוי ביתר המטופלים. בנוסף, החברה קיבלה את אישור ועדת הלסינקי של המרכז הרפואי לביצוע הניסוי. הניסוי צפוי להתחיל בתקופה הקרובה.

יצויין כי זהו הניסוי הראשון בילדים שאושר לבריינסווי בישראל. בעולם כבר אושר ניסוי לילדים החולים באפילפסיה בשיתוף עם אוניברסיטת הארוורד.

בריינסווי מפתחת מכשיר רפואי לטיפול לא פולשני בהפרעות נפוצות בתפוק המוח. מכשיר ה-DEEP TMS בנוי בצורה של קסדה המבוססת על סליל חשמלי בעל מבנה ייחודי, באמצעותו אפשר להשפיע על אזורים שונים בעומק המוח על-ידי גירוי או דיכוי עצבי. אסטרטגיית הפיתוח של החברה מכוונת לטיפול במגוון רחב של טיפולים, החל בדיכאון וכלה באלצהיימר.

כך למשל, לפני כחודשיים ערכה החברה כנס משקיעים בו היא שבו חשפה נתונים נוספים מהניסוי הרב-מרכזי שערכה בתחום הדיכאון. הנתונים החדשים מראים כי גם לאחר 16 שבועות מתחילת הניסוי נרשם הבדל מובהק סטטיסטית בין קבוצות הניסוי והביקורת, הן במספר הנבדקים שהחלימו לגמרי לאחר הטיפול והן במספר הנבדקים שנהנו משיפור משמעותי.