איך להעביר בשלום את חדר השרתים בחברה שלכם

חברה שמעוניינת להעביר את השרתים שלה חייבת להצטייד בנוהל שלם ערב המעבר, וליישם אותו במהלך המעבר ככתבו וכלשונו. אחרת, היא תשלם על התקלות

מעבר של חברה למשרדים חדשים הוא סיבה למסיבה, עד שצריך להעביר את חדר השרתים. המהומה מתחילה בשקט אצל מנהל המערכות והצוות שלו. איזה שרת הולך לאן? באיזה אופן צריך לסדר את הסליידים ו"מגשי הפיצה"? לאן נעלם הכבל של שרת האחסון? באיזה סדר צריך לאתחל? למה זה לא עובד? למה אין מספיק שקעים מאחורי ארון השרתים? עוד ועוד בעיות דחופות נערמות לפתחם של מנהלי הרשת, בעוד הטלפון מהמחלקות וההנהלה לא מפסיק לצלצל.

לאט לאט מתגלגלת המהומה גם למחלקות האחרות: עובדים מקבלים מחשבים שאינם שלהם, המחשבים לא עולים, הרשת כולה מגמגמת, עובד אחד מגלה שהמסך שלו נשבר במעבר ואחר מקלל כועס כי העכבר אבד, ועוד. המהומה הזו אולי נשמעת משעשעת, אבל היא עלולה לעלות בימי עבודה. וככל שה-down time מתארך, כך גדל ההפסד משעות עבודה שלא יחזרו, ולצידו החשש מלקוחות מתוסכלים שלא מקבלים את המענה אליו הם התרגלו.

קובי אבקסיס, מנכ"ל ומייסד חברת Tif-all, שמובילה את ענף העברת חדרי השרתים במשק וביצעה את התהליך עבור עשרות חברות, מציע דרך להימנע מהצרה הזו ומההפסדים שתמיד נובעים ממנה: "להעברה של חדרי שרתים יש מאפיינים טכנולוגיים ותפעוליים מפורטים. בתחום הזה, פיתחנו מתודולוגיה שלמה של עשה, אל תעשה - ובאיזה סדר פעולות עליך לעשות את זה.

"כל האינטגרטורים הגדולים במשק כבר מכירים בכך שאין דין חדר שרתים כדין חדר ישיבות או אופן ספייס. חברה שמעוניינת להעביר את השרתים שלה חייבת להצטייד בנוהל שלם ערב המעבר, וליישם אותו במהלך המעבר ככתבו וכלשונו. אחרת, היא תשלם על התקלות. במקרה הטוב זה יעלה רק כסף, במקרה הגרוע זה יעלה בלקוחות שיילכו למתחרים", לדבריו.

העברה של חדר שרתים כוללת בין היתר מיפוי מדויק, תכנון של פירוק התשתיות והרכבתן, תכנון מלא של אריזה והגנה על הציוד הטכנולוגי - כולל פתרון ביטוחי מתאים ליום המעבר ולבעיות שעלולות להתחולל - סימון נכון ומדויק של הציוד למטרות פריקה יעילה וחזרה מהירה לשגרה, בחירה של אנשי המקצוע המקצועיים בתחום ההובלה המורכב הזה, ועוד אינספור היבטים לוגיסטיים - מרמת השקע ועד רמת המערכת.

חברות וארגונים מהשורה הראשונה של המשק, ובהם בנקים וארגונים פיננסיים, חברות טכנולוגיה, חברות שירותים ורבות אחרות, כבר עשו שימוש בשירות ההעברה של Tif-all, וחסכו מעצמם כאב ראש גדול והון ניכר במעבר הזה. החברה משמשת גם כזרוע ההעברה של חברות האינטגרציה הגדולות במשק אינטגרטורי הטכנולוגיה הגדולים במשק, שגם הן מודעות לסיכונים הקריטיים של יום המעבר.

"לעבור למשרד חדש זה קצת כמו לחצות נהר סוער", מסכם אבקסיס. "יש כאלה שמצליחים לעבור בשחייה, אבל עדיף לחצות על הגשר. אנחנו הגשר על פני המים הסוערים".