הפוגה זמנית באיום הפסקות החשמל: תוקנה התקלה בחדרה

כתוצאה מכך צפויה יכולת ייצור החשמל לעלות על היקף הביקושים לחשמל הצפוי היום בכ-800 מגוואט

בשורה לצרכני החשמל: סכנת הפסקות החשמל המאולצות חלפה, לפחות באופן זמני. חברת החשמל הודיעה אמש (ד') על הפעלתה מחדש של יחידה 5 בתחנת הכוח אורות רבין בחדרה.

כתוצאה מכך צפויה יכולת ייצור החשמל לעלות על היקף הביקושים לחשמל הצפוי היום בכ-800 מגוואט, לעומת רזרבה של כ-100 מגוואט שעמדה לרשות חברת החשמל אתמול. רזרבה של 800 מגוואט תאפשר לחברת החשמל לספק את מלוא הביקושים גם במקרה שבו תקלות יביאו להשבתת שתי יחידות ייצור גדולות בו זמנית.

יחידה 5, המספקת כ-5% מיכולת ייצור החשמל של המשק, הושבתה מפעילות למשך 6 ימים בעיצומו של משבר החשמל עקב חור זעיר שהתגלה במשחן, או מערכת הצינורות שאחראית לייצור הקיטור בתחנה. התקלה שכמעט הכניסה את משק החשמל למצב אדום לראשונה מאז 2006, נגרמה ככל הנראה עקב רשלנות.

כזכור, "גלובס" חשף כי יחידת הייצור סיימה רק לפני חודשיים שיפוצים מקיפים שנמשכו שבעה שבועות פחות יומיים. מנהל התחנה גיורא דקל אף התגאה לאחר השיפוצים כי הצליח לחסוך 4 מיליון דולר בזכות קיצור משך העבודות ביומיים. הנזק הכספי הישיר שנגרם כתוצאה מהשבתת התחנה לצורך תיקון התקלה כבר עולה פי כמה על הסכום שנחסך בזכות קיצור משך השיפוצים.

לטענת גורמי מקצועיים החברה לא ביצעה בדיקות יקרות שהיו עשויות להביא לגילוי הבעיה במהלך השיפוצים.

בחברה גם טעו בהערכה הראשונית של משך הזמן שיידרש לתיקון התקלה והעריכו כי התחנה תוחזר לפעילות כבר במוצאי שבת. אלא שהתיקון המורכב כלל בדיקות מקיפות של הצנרת הפגומה בתנאי חום קשים ובמהלכו אף לקה אחד מעובדי חברת החשמל בהתקף לב.

בחברה טענו השבוע בתגובה כי "בשיפוץ ייעודי של תחנת הכוח לא ניתן ולא נכון לבחון עשרות אלפי מטרים של צנרת דוד ומאות אלפי ריתוכים. מבצעים ביקורת כללית ומקיפה בדוד בעיקר באזורים קריטיים ומועדים לפורענות".