האם שערוריית הליבור תתפוגג בהסכם פשרה עם הבנקים?

מקור אנונימי ל"רויטרס": חלק מהבנקים הנחקרים במסגרת שערוריית ריבית הליבור ויגיעו להסכם פשרה משותף עם הרגולטורים החוקרים אותם

חלק מהבנקים הנחקרים במסגרת שערוריית ריבית הליבור, במסגרתה נחשד כי סוחרים באותם בנקים מסרו ציטוטים שגויים של עסקאות, ייתכן ויגיעו להסכם פשרה משותף עם הרגולטורים החוקרים אותם - כך מסר היום (ו') מקור המקורב לנושא, ל"רויטרס", וציין כי אפשרות זו נשקלת על ידי הבנקים.

נראה כי למרות שיתוף הפעולה של הבנקים עם הרגולטורים, אלה חוששים מקנסות כבדים כפי ש"חטף" ברקליס ביוני האחרון - כאשר נקנס בכ-453 מיליון דולר, לאור מעורבותם של סוחרים בבנק בפרשיית זיוף הריבית. לאור הלחץ הציבורי בעקבות הפרשייה, צפוי מנכ"ל הבנק בוב דיאמונד לפרוש מתפקידו, כבר בשבוע הבא.

לפי דיווח המקור ל"רויטרס", לא ברור בשלב הזה עם הרגולטורים יסכימו בכלל להיכנס לדיונים באשר להסכם פשרה משותף, לאור חומרת הפרשייה - במסגרתה עשרות בנקים ברחבי העולם "שיחקו" בשערי ריבית הליבור, אותה על הסוחרים בבנקים לדווח מדי בוקר, תוך שהם מעבירים (לכאורה) ציטוטי ריבית מעסקאות בין-בנקאיות קיימות.

בבנקים, כך נראה, קיים חשש ל"יחס עויין" מצד הרגולטורים והציבור - בדומה להתרחשויות סביב ברקליס. מהדיווחים בסוכנויות הזרות לא ברור אילו בנקים יקחו חלק בהסכם הפרשה, אולם יש לציין את הבנקים הבולטים הנמצאים תחת חקירה - וביניהם סיטיגרום, HSBC, דויטשה בנק, JP מורגן וכן סוסייטה ז'נרל.