לאן הולכת הכלכלה? עקבו אחר 3 המגמות הללו - ותגלו

בזמנים של טלטלה בשווקים, מנסים אנליסטים ומשקיעים רבים "לנחש" לאיזה כיוון מתקדמת הכלכלה ■ גורו ההשקעות ג'ים קריימר ממליץ לעקוב אחר 3 מגמות, שיוכלו לענות על השאלה הזו

בזמנים של טלטלה בשווקים, מנסים אנליסטים ומשקיעים רבים "לנחש" לאיזה כיוון מתקדמת הכלכלה. רבים נאבדים בשטף הנתונים והדיווחים, ולהם מציע גורו ההשקעות ג'ים קריימר, לעקוב אחר 3 מגמות מרכזיות - אשר לדבריו מהוות אינדיקטורים מהותיים לגבי מצב הכלכלה הריאלית.

קריימר, המארח את התוכנית "Mad Money" בארה"ב, סבור למרות חשיבות החדשות מאירופה והמצב הפיסקאלי הרעוע בארה"ב, ישנן 3 מגמות עכשוויות שכדאי לשים אליהן לב:

■ ייצור כלי רכב - לדברי קריימר, ייצור כלי הרכב מהווה אינדיקטור מהותי למצב הכלכלי של משקי הבית בארה"ב - ככל שנרכשים יותר רכבים, כך המצב טוב יותר. בנוסף, תורם הענף גם להגדלת היקפי היצוא של ארה"ב החוצה. "יש אפשרות שתעשיית הרכב בארה"ב תבנה יותר מ-14 מיליון כלי רכב השנה, אולם החוזקה המקומית עשויה להתקזז עם החולשה בשווקים הבינלאומיים", הוא מזהיר - וקורא לעקוב אחר מניות פורד וג'נרל מוטורס.

■ שוק הדיור - למרות נתונים מאכזבים שפורסמו בארה"ב אתמול באשר לשוק הדיור, קריימר מציין לטובה את הביקושים העולים לנדל"ן בארה"ב, וממליץ על חברות עם היצע דירות רחב אשר "יכולות להוות הזדמנות קנייה מעניינת". בין היתר, הוא ממליץ על Whirlpool, Toll Brothers, Standard Pacific וכן Lennar.

■ התחבורה האווירית - לדברי קריימר, מדובר בשוק נוסף המהווה אינדיקטור לאיתנות הפיננסית - הן של משקי הבית (שיוצאים לחופשה) והן של המגזר העסקה (שנוסע במסגרת שיתופי פעולה ועסקאות בין מדינות ומעבר לים). קריימר ממליץ על מניות Textron, Honeywell וכן Boeing בעונת הדוחות הנוכחית.