שביתות ועדי עובדים באנגליה מאיימות על האולימפיאדה

ועד נהגי הרכבות הודיע על שביתה של 3 ימים, מה שעלול לנטרל את יכולת התושבים להגיע ללונדון ברכבת ■ גם עובדי ביקורת הדרכונים הודיעו על שביתה

פחות משבוע עד לפתיחת המשחקים האולימפיים בלונדון ונראה שהממשלה בבריטניה התכוננה לכל תרחיש אפשרי שעלול להפריע למהלך התקין שלהם, החל מהאפשרות למתקפת טרור ועד תקיפה ישראלית של מתקני הגרעין באיראן. אך בימים האחרונים צצה אפשרות שקרוב לוודאי שהממשלה הבריטית לא התכוננה אליה: שביתות של איגודי עובדים מרכזיים במדינה.

איגוד נהגי הרכבות יחד עם איגוד עובדי ביקורת הדרכונים מאיימים לפתוח בשביתה במחאה על תנאי הפנסיה שלהם, ובכך לאיים על ההתנהלות התקינה של המשחקים האולימפיים. אחד מהאיגודים של נהגי הרכבות הודיע שכל 450 החברים שלו מתכוונים לשבות בין התאריכים 6-8 באוגוסט, מה שעלול לפגוע ביכולת של האנשים להגיע ללונדון באמצעות הרכבת על מנת לצפות במשחקים.

השביתה של נהגי הרכבת מצטרפת להודעה שפרסם מוקדם יותר איגוד עובדי ביקורת הדרכונים במדינה ולפיה הם מתכוונים לשבות ביום חמישי הקרוב, יום לפני טקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים, מה שעלול למנוע מאלפי תיירים להגיע לטקס הפתיחה.

"הם פותחים בשביתה באחד הימים היותר חשובים עבור האנשים שמגיעים לצפות בטקס הפתיחה. הם מסתכנים בפגיעה בהנאה של התיירים שמגיעים לאנגליה", אמרה שרת הפנים של המדינה ת'ריסה מאי לסקיי ניוז. "אנחנו נכין תוכניות חירום על מנת להבטיח שנוכל להתמודד בצורה הטובה ביותר עם כל האנשים שיבקרו במדינה".

השביתות הללו שעלולות לגרום לבעייה תחבורתית קשה מוסיפות לחץ על הממשלה שנאלצה לגייס אלפי חיילים נוספים רק בשביל לשמור על בטחון המשתתפים באולימיפאדה, לאחר שחברת אבטחה פרטית שנשכרה לבצע את המשימה הזו נכשלה בתפקידה.