הנאסד"ק: נגדיל את הפיצויים לנפגעי פייסבוק ל-62 מ' דולר

ההודעה באה לאחר גל ביקורת וזעם על הצעת הפיצויים הקודמת של הבורסה מצד המשקיעים ■ הפיצוי הוא על רקע התקלות שהתרחשו בבורסה ביום המסחר הראשון של מניית פייסבוק

קבוצת נאסד"ק שמפעילה ומנהלת את בורסת הנאסד"ק, הבורסה השנייה בגודלה בארצות הברית אחרי ה-NYSE, הודיעה היום שהיא תגדיל את קופת הפיצויים למשקיעים שנפגעו מהתקלות שאירעו במהלך שעות המסחר הראשונות של פייסבוק בבורסה לכ-62 מיליון דולר.

"מדובר בניסיון של קבוצת הנאסד"ק להראות למשקיעים שהם מודעים לכך שהלקוחות שלהם לא היו מרוצים" אמר לארי האריס, פרופסור לכלכלה באוניברסיטת דרום קליפורניה וכלכלן רשי לשעבר של הרשות לניירות ערך האמריקאית. "העובדה שהם ישלמו את הפיצויים במזומן תמצא חן בעינהם של הרשויות בארצות הברית ושל המתחרים".

בהתחלה הודיעה הנאסד"ק שהיא תקצה קופה של 40 מיליון דולר מהם תשלם פיצוי למשקיעים שנפגעו מפרשת פייסבוק. הסכום הנמוך יחסית, והעובדה שהנאסד"ק לא התכוונה לשלם את כל הכסף במזומן אלא לתת חלק ממנו בתור הטבות שונות שכוללים בין היתר עלויות מסחר נמוכות יותר, הכעיסה את המשקיעים וגררה גל של ביקורות נגד הבורסה.

נזכיר שביום המסחר הראשון של מניית פייסבוק לאחר ההנפקה בבורסת הנאסד"ק נרשמו תקלות רבות במסחר במנייה. הסוחרים דיווחו בין היתר על איחורים בקבלת האישורים לעסקאות ועל פעולות שלא נרשמו כלל. התקלות הללו הובילו להפסדים גדולים למשקיעים שהגיבו בהגשת תביעה נגד קבוצת הנאסד"ק והבורסה כמו גם נגד החתמים שלה.