מפגינים ניסו למנוע את כניסתו של מנחם בן לקול ישראל

רשות השידור בחרה במנחם בן כמגיש נוסף לתוכנית "סדר יום" לצד קרן נויבך ■ בן הגיש הבוקר לבסוף את התוכנית לצד נויבך, אך לא השתתף באופן נרחב בשידור

קומץ מפגינים ניסה למנוע הבוקר (א') ממנחם בן להיכנס למתקני קול ישראל בתל-אביב ולהגיש יחד עם קרן נויבך את תוכניתה "סדר יום". זאת במחאה על מה שכינו המפגינים "ניסיונותיה של הנהלת רשות השידור לחבל בתוכנית ולדחוק את רגליה של המגישה ממנה".

בין המפגינים היו היוצרים דורון צברי ורני בלייר, הפעיל הפוליטי אלדד יניב והעיתונאי מיקי רוזנטל. למקום הגיעו כוחות משטרה וכוח מתוגבר של מאבטחי רשות השידור.

בן שידר בסופו של דבר את התוכנית לצדה של נויבך, אך לא השתתף באופן נרחב מדי בשידור, ובין השניים הורגשה קרירות מופגנת.

מחר (ב') צפויים המפגינים להתאסף שוב ולנסות למנוע מבן (שאמור לשדר כל השבוע) להגיש שוב את התוכנית עם נויבך.

כפי שפורסם בראשונה ב"גלובס", לאחר מספר ניסיונות לפטר את עורכת התוכנית מירית הושמנד-מיטרני, החליט מנהל קול ישראל, מיקי מירו, כי החל משבוע זה יוצב לידה מנחה אורח, על מנת ש"יאזן" את התכנים של התכנית. לתפקיד מגיש האורח הראשון מונה מנחם בן, מבקר השירה, פליט הריאליטי "האח הגדול".

תוכנית הבוקר היומית של נויבך, "סדר יום", ידועה בקו החברתי האלטרנטיבי שלה, שלא אחת תוקף את הממשלה על התנהלותה.

מאז התמנתה הנהלת רשות השידור החדשה, ובראשה המנכ"ל יוני בן-מנחם ומנהל קול ישראל מיקי מירו, נעשו מספר ניסיונות להגביל את נויבך ואת המגישים האחרים ברצועת הבוקר. בין היתר יצאו הוראות לאסור לפתוח את התוכנית בהבעת דעה של המגיש, ובהמשך זומנה עורכת התוכנית לשימוע לפני פיטורים. שני הניסיונות לא צלחו.

כעת הוחלט, כאמור, לקחת מנויבך את תפקיד המגישה היחידה ולצרף אליה מגיש אחר, על מנת לאפשר "ריבוי דעות".

על-פי גורמים ברשות, ההחלטה לבחור בבן, שנויבך ביקרה אותו בעצמה בתוכנית, היא "תגרנית". על-פי אותם גורמים, "לא ייתכן שישימו פליט ריאליטי שפוטר מקשת בשל דעותיו ההומופוביות, פרובוקטור להכעיס, ליד נויבך - המנהלת תוכנית רצינית התוקפת תופעות כמו זו שבן מייצג. זה ניסיון מכוון לדחוק את רגליה של נויבך ולפגוע בתוכנית כפי שהיא כיום".

נויבך סירבה להגיב, כך גם ברשות השידור.