"חוזרים לשגרה: נעצר גל הביטולים לנופשונים בבורגס"

כך אומר רונן קרסו, סמנכ"ל השיווק של איסתא ■ שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, יטוס מחר לבולגריה בראש משלחת של בכירי תעשיית התיירות הישראלית

"חוזרים לשגרה: נעצר גל הביטולים לנופשונים בבורגס", כך אמר היום (א') רונן קרסו, סמנכ"ל השיווק של איסתא.

לדברי קרסו, במהלך סוף השבוע האחרון נעצר כמעט לחלוטין גל הביטולים. זאת, לאחר שביום הפיגוע בבורגס וביום שלאחריו, רוב הישראלים שהיו אמורים לטוס לבורגס ביטלו את נסיעתם בעקבות הפיגוע הרצחני, ומרביתם המירו את נסיעתם ליעד נופש אחר, בעיקר לאיי יוון וכרתים.

כבר ביום הפיגוע העריכו סוכני נסיעות כי בורגס תימחק מעל מפת התיירות הישראלית בטווח הקצר אך לא בטווח הארוך. "אנחנו עם שיש לו היסטוריה של אלפי שנים - אבל זיכרון של יום אחד", אמר ביום הפיגוע יוסי פתאל, יו"ר סוכני הנסיעות.

לדברי קרסו, "ההתנהלות במקרה זה מזכירה התנהלות באירועי טרור קודמים. כך, למשל, ביום הראשון לאחר אירועי הטרור בלונדון ומדריד, חלה ירידה מיידית משמעותית בתנועה למדינות אלה, אך כעבור ימים מעטים חזרה התנועה לסדרה. מבדיקה במערך ההזמנות עולה כי ההתנהלות לבורגס דומה. בורגס היא יעד שלא נחשב למסוכן, וייתכן שהישראלים תופסים את מה שהיה כאירוע בודד".

מיסז'ניקוב טס לבולגריה

בתוך כך, שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, צפוי לצאת מחר (ב') בראש משלחת של בכירי תעשיית התיירות הישראלית לבולגריה, לדבריו כדי לשמור על קשרי הידידות והתיירות בין המדינות. כמו כן, מיסז'ניקוב יקיים טקס ממלכתי במקום הפיגוע וייפגש עם צמרת הממשל ועם נציגי תעשיית התיירות בבולגריה.

"כשהטרור פגע בישראל בעבר, ובעולם הזהירו מפני ביקורים בישראל, תגובתנו הייתה ברורה: הטרור הרצחני אינו יודע גבולות ואינו מבחין בין דם לדם. למרות הצער והחשש, אסור להירתע ואסור להישבר. אין לתת לטרור לשבש את אורחות חיינו ולעצור את שאיפותינו. התיירות מהווה גשר לשלום, להבנה ולדיאלוג בין העמים, ויש בכוחה לחזק את יחסינו הידידותיים עם העם הבולגרי ועם ממשלת בולגריה", אמר שר התיירות.

על-פי נתוני משרד התיירות הישראלי, במחצית הראשונה של 2012 נרשמה עלייה של 11% במספר התיירים שהגיעו מבולגריה לישראל, לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

על-פי נתוני משרד התיירות הבולגרי, בשנת 2011 ביקרו בבולגריה כמעט 139 אלף ישראלים. ב-2011 ביקרו בישראל מעל ל-8,000 תיירים מבולגריה.