שבוע חיובי לקרנות הנאמנות: גייסו כ-850 מיליון שקל

הקרנות הכספיות מובילות בגיוסים עם גיוס של כ-420 מיליון שקל ■ הקרנות המנייתיות ממשיכות לאבד נכסים ופודות כ-60 מיליון שקל נוספים בשבוע האחרון

תעשיית קרנות הנאמנות יותר ממכפילה את קצב הגיוסים ביחס לשבוע הקודם ומגייסת כ-850 מיליון שקל בשבוע האחרון, כאשר מתוכם כ-430 מיליון גויסו לקרנות המסורתיות. כך מדווחים היום בבית ההשקעות מיטב.

הקרנות הכספיות מובילות בגיוסים עם גיוס של כ-420 מיליון שקל ובמקביל נמשכת מגמת הגיוסים בקרנות השקליות שמגייסות כ-210 מיליון שקל בסיכום שבועי .

ירידה נרשמה בקצב הגיוסים בקרנות אג"ח מדינה שמגייסות כ-200 מיליון שקל - ירידה של כ-30% בקצב הגיוסים לעומת השבוע הקודם. קרנות אג"ח חברות והמרה מגייסות זה שבוע שלישי ברציפות, עם גיוסים של כ-55 מיליון שקל.

מנגד, הפדיונות באפיק המנייתי לא נעצרים. הקרנות המנייתיות ממשיכות לאבד נכסים ופודות כ-60 מיליון שקל נוספים בשבוע האחרון. קרנות אג"ח כללי ממשיכות במגמת הפדיונות כאשר בסיכום שבועי נפדה מהן כ-110 מיליון שקל - ירידה של כ-30% בקצב הפדיונות שהצטברו לכ-370 מיליון שקל מתחילת החודש.

עוד מציינים במיטב כי העלייה בשער הדולר לא נעלמה מעיניהם של המשקיעים שהסיטו כ-110 מיליון שקל לקרנות אג"ח חו"ל בשבוע החולף.