נתניהו מתקשה להבין: "הנתונים הכלכליים מצביעים שהמשק צמח בשנים האחרונות ורמת החיים רק עלתה - אז מה באים עכשיו המקטרגים ואומרים 'לא טוב'?"

רה"מ בישיבת הממשלה היום: "הטענות שצריך חלוקה נכונה יותר של העוגה פופוליסטיות; אם רק נחלק העוגה ולא נגדיל אותה נישאר עם פירורים"

"יש בישראל גל שעומד בסתירה מובהקת לעצם התפיסה הכלכלית-חברתית הבסיסית. מדינת ישראל השכילה להוביל מדיניות כלכלית שהצליחה בהשוואה לכלכלות במדינות אחרות. הצלחנו להביא לצמיחה, הצלחנו להגדיל את הייצוא של מוצרים ושירותים, והצלחנו לצמצם את הפערים מול מדינות מתפתחות באירופה". כך אמר היום ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה.

במהלך דיון על סוגיית המסתננים והצורך להשלים את בניית הגדר, עלתה סוגיית הצמיחה. בהקשר הזה הוסיף ראש הממשלה: "במקום לקבל מחמאות, יש פה כאלה שמנסים להטעות בנתונים פופוליסטים ובצעדים שעלולים להחזיר את המשק אחורה במקום להמשיך להצעיד אותו לצמיחה. הנתונים הכלכליים מצביעים על כך שהמשק הישראלי צמח בשנים האחרונות לעומת משקים אחרים באירופה ורמת החיים בו רק עלתה, אז מה באים עכשיו המקטרגים ואומרים 'לא טוב'? הם אומרים שצריך לדאוג לחלוקה אחרת של העוגה".

רה"מ הוסיף: "אם הממשלה תדאג רק לעוגה הקיימת, ולא תדאג להגדיל את העוגה הלאומית, המשק ייפגע. אם אתה עוסק רק בחלוקת העוגה ולא בהגדלת העוגה תישאר רק עם פירורים. אי אפשר לקבל את הטענות הפופוליסטיות שצריך לבצע רק חלוקה נכונה יותר. בשנים האחרונות המשק גדל יפה וחובתה של הממשלה לפעול כדי שהמשק ימשיך לצמוח ולגדול".

נתניהו המשיך: "נכון, יש עדיין גורמים שמעכבים את תהליכי הצמיחה במשק. הריכוזיות למשל היא אבן נגף שצריך לשחרר אותה ואנו נפעל בכיוון הזה. הממשלה בראשותי פועלת ותמשיך לפעול כדי שבמשק הישראלי לא יקרה מה שקרה במדינות אחרות ואני לא רוצה לדבר על כלכלת יוון, ספרד או צרפת".

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', אומרת בתגובה כי דבריו של נתניהו על כלכלת ישראל מעידים על כך שהוא חי ככל הנראה במדינה אחרת. "נתניהו הוא זה שפגע יותר מכל בהכנסות המדינה, והרפורמה במס שהנהיג ב-2003 והיטיבה עם העשירים ביותר בלבד, יצרה בור ענק של 30 מיליארד שקל אשר כעת ייגזר על מעמד הביניים למלא אותו. בתקופתו התרחבו הפערים בין עוני ועושר למימדים מבישים, ועל מה שבעבר ניתן לאזרחי ישראל כזכות כמו חינוך, בריאות ובטחון אישי - הם נתבעים כעת לשלם סכומי עתק מכיסם. אין בלהטוטי מילים כדי לכסות על אובדן קורת גג ואובדן בטחון תעסוקתי לציבור בישראל".