כמה עולה קמפיין שמגיש אלון גל? 320 אלף שקל

הסכומים שדורש המאמן העסקי וכוכב "משפחה חורגת" מפורטים בהצעות מחיר שהוגשו ללקוחות במסגרת הפינה השיווקית החדשה שלו בערוץ 2 ■ גל: "נעשה שימוש במונחים מדויקים כדי להבדיל בין 'משפחה חורגת' לפינה הפרסומית"

המאמן העסקי אלון גל מבקש מלקוחות 320 אלף שקל בעבור השתתפות בפינה הפרסומית החדשה שלו בערוץ 2, "הצעה משתלמת".

ל"גלובס" הגיעה הצעת מחיר שמגיש המאמן האישי, המגיש גם את תוכנית הפריים-טיים "משפחה חורגת", ללקוחות, במסגרת המיזם אותו הקים עם איש התקשורת נתי דינר. בתפקידו האחרון שימש דינר כסמנכ"ל בערוץ 10.

מההצעה עולה כי "הצעה משתלמת עם אלון גל" תעלה אך ורק בימים של זכיינית ערוץ 2 רשת, אותה זכיינית בה משודרת תוכניתו.

בכל אחת מהפינות השיווקיות, המשודרות בזמן הפסקת הפרסומות, ממליץ גל על שני מוצרים של שתי חברות שונות. מכל אחת מהן הוא מקבל 220 אלף שקל ו-100 אלף נוספים כתמריץ במקרה שעמד ביעדי המכירה. ההוצאה אמורה לכסות את התשלום עבור המדיה ועלויות ההפקה.

במגזין "פנאי פלוס" דווח כי בעקבות עליית הפינה, החליטה הרשות השנייה לבדוק את הנושא והודיעה לגל כי עליו לשנות את הפינה בשל זהות גדולה מדי לאופי תוכניתו. נודע כי השינויים שנדרשו הם בשפה בה נוקט גל.

למרות זאת, גל משווק בהצעת המחיר שמועברת ללקוחות כמי ש"נתפס היום כדמות המובילה בארץ לצרכנות נבונה". דינר, שותפו של גל, הוא המבצע את עסקאות המכירה, על אף שגל חתום גם הוא על הצעת המחיר.

על-פי ההצעה, "פינת תוכן זו באורך של כדקה תשמש פלטפורמת תוכן פרסומית למפרסמים המעוניינים להציע הצעות מכירה משתלמות לצרכנים לפרק זמן קצוץ. הפינה תשודר 4 פעמים בשבוע (רביעי-שבת), כאשר בכל יום לפחות 5 שידורים לאורך היום במשבצות שידור אטרקטיביות".

חשש להטעיה

תוכניתו של גל, "משפחה חורגת", מייעצת לאנשים כיצד להיחלץ ממצב כלכלי בעייתי, ועל כן יש חשש מהטעיית הציבור כשהמאמן מציע לחסוך כסף בקנייה מסוימת.

חוקי הרשות השנייה מטילים הגבלות רבות על מגיש טלוויזיה שמבקש לעסוק בפרסום. לא אחת הוטלו מגבלות על ג. יפית המובילה כבר שנים פינה דומה. "אני שמחה שמחקים אותי, זה מוכיח כמה אנחנו מוצלחים", אמרה יפית גרינברג בתגובה, "אפשר לחקות את הפורמט אבל לא אותי. רבים מצלצלים אליי בנושא, מאחר שהוא עצמו הגדיר זאת כסוג של 'ג. יפית'. לא יעלה על הדעת שאדם יעשה שימוש בכוחו המקצועי בתוכניות שהן הפקות מקור להשתמש בזה כפרסום. אנשים רואים בזה פרומואים לתוכניות שלו. זה אולי מצוין מסחרית, אבל זה לא פייר לציבור. אני סומכת על הרשות השנייה, יש ארגוני צרכנים שיבדקו את זה, והם השופטים".

מגל נמסר בתגובה: "'הצעה משתלמת' היא פלטפורמה שהוקמה על מנת לתת פתרון אמיתי עבור אזרחי ישראל. כל ההצעות המשתלמות באות כפידבק מהקהל, על-פי הבקשות המרוכזות באתר שלי. אלפים כבר נכנסו וביקשו הצעות משתלמות בתחומים שונים. כמו כן, המפרסמים שמחים להביא לידי הציבור את ההצעות המשתלמות עבורן.

"לגבי הרשות השנייה, אנו סומכים ידינו עליה, עובדים איתה בצמוד ומקיימים את דרישותיה. לגבי צילום הפינה, כדי שלא יהיה ספק שמדובר בפרסומת, מצוינת לאורך הפינה המילה 'פרסומת', ונעשה שימוש במונחים מדויקים כדי להבדיל בין 'משפחה חורגת' לפינה הפרסומית".

אלון גל
 אלון גל