דורון צור עוזב את פסגות; חברת קומפס תיסגר

מנכ"ל פסגות החדש חגי בדש החליט לסגור את חברת קרנות הנאמנות, שנרכשה על ידי פסגות ב-2008 תמורת מיליוני שקלים בודדים

כחודש חלף מאז הודיע חגי בדש, המנכ"ל החדש של פסגות, כי הוא שוקל לבצע שינוי מבני בבית ההשקעות הגדול בישראל, וכעת מסתבר ששינוי זה גם כולל סגירת פעילות קיימת.

ל"גלובס" נודע, כי בדש החליט לסגור את חברת קרנות הנאמנות קומפס, שנרכשה על ידי פסגות בשנת 2008 תמורת מיליוני שקלים בודדים. למנכ"ל קומפס, דורון צור, הוצע להשתלב בפסגות בתפקיד בכיר, אולם הוא בחר לעזוב את בית ההשקעות ולצאת לדרך חדשה. מפסגות נמסר בתגובה: "קומפס נקנתה כחברה, והמשיכה להתנהל כחברה עצמאית. הוחלט כי אין טעם להחזיק בנפרד את נכסיה".

צור ושני עובדיו צפויים לעזוב את פסגות. לאחר עזיבתם ימוזגו הנכסים שבניהול צור, העומדים כיום על כ-800 מיליון שקל, לנכסי פסגות. במקביל תבצע פסגות מחיקת מוניטין של עד כ-5 מיליון שקל.

בית השקעות קומפס הוקם בשנת 2005 על ידי דורון צור, שנחשב לאחד ממנהלי ההשקעות המוערכים בשוק ההון. הוא צבר ניסיון של כ-20 שנה בשוק, וכיהן בין היתר כאנליסט באופק ניירות ערך (שמוזגה בהמשך לפסגות) וכאנליסט ראשי בדויטשה בנק. צור ידוע כמנהל השקעות שאינו חושש ללכת נגד הזרם, והוא בלט בתחזיותיו מפני בועת הנאסד"ק בשלהי שנות התשעים של המאה שעברה.

שלוש שנים לאחר הקמת קומפס, אשר התמחה בהשקעה במניות בחו"ל, הוא נרכש בעסקה שהוביל מנכ"ל פסגות דאז, רועי ורמוס, שביקש להקים בוטיק בתוך בית ההשקעות. ורמוס רכש את קומפס בעיקר בגלל היכולות והמוניטין של צור עצמו. קומפס ניהל אז כ-50 מיליון שקל בקרנות נאמנות ובהמשך נכסיו גדלו באמצעות ניהול קרנות גידור.