הסוכנות היהודית על מאבק הסטודנטים: "צביעות וגזענות"

זאת לאחר שראשי אגודת הסטודנטים הקימו מאהל מחאה במעונות והציפו את לשכת שרנסקי, יו"ר הסוכנות היהודית, בטלפונים, עקב דרישת הסוכנות לשכן עולים חדשים במעונות בית ברודצקי

מאבקם של הסטודנטים בסוכנות היהודית על רקע הדרישה לשכן במעונות הממוקמים ברחוב ברודצקי עולים חדשים עולה מדרגה. במקביל, בעוד הסטודנטים מבצעים פעולות מחאה, הסוכנות היהודית טוענת כי התנהגותם "נגועה בצביעות וגזענות".

לאור דרישת הסוכנות היהודית לשכן עולים חדשים בבית ברודצקי השוכן בסמוך לאוניברסיטת תל אביב ומשמש כבר שנים כמעונות סטודנטים הקימו ראשי אגודת הסטודנטים מאהל מחאה במעונות. במקביל, הציפו את לשכת יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי, בשיחות טלפון וזאת על מנת להשבית את עבודתו השוטפת. מחר מתכננים הסטודנטים אף להפגין מול ביתו של שרנסקי בירושלים. מעונות בית ברודצקי משמשים כבר כ-13 שנה כמעונות סטודנטים כאשר המבנה עצמו שייך לסוכנות היהודית.

"במעונות מתגוררים סטודנטים מאוכלוסיות סוציו-אקונומיות מוחלשות, אשר המעונות הינם פתרון הדיור היחיד האפשרי עבורם", נמסר היום מאגודת הסטודנטים, "הסוכנות הודיעה לנו שמדובר בשלב ראשון, לאחריו ישולבו עולים נוספים במבנה ובסופו של דבר הוא ייועד לעולים בלבד. השלב הראשוני שכולל 48 עולים אמור לקרות כבר בנובמבר הקרוב. אנחנו מנסים למצוא פשרה שתהיה טובה לשני הצדדים אבל עד עכשיו אין לנו עם מי לדבר. קיבלנו תשובות מזלזלות שאומרות שסטודנט יכול לקנות רכב ולנסוע 40 קילומטר כל בוקר".

עוד מספרים הסטודנטים כי "בפגישה שנערכה ביום חמישי הציעו נציגי אגודת הסטודנטים הצעת פשרה לסיו"ר הסוכנות היהודית, כזו שתביא בחשבון הן את העולים והן את הסטודנטים, אולם הסוכנות סירבה לקבלה".

במקביל תוקפת בחריפות הסוכנות היהודית את הסטודנטים וטוענת כי "אגודת הסטודנטים בתל אביב נגועה בצביעות וגזענות ומדירה סטודנטים עולים חדשים ממעונות הסטודנטים בתל-אביב, צעירים סטודנטים אשר עושים עלייה לישראל ללא הוריהם. שוב אגודת הסטודנטים בתל אביב מטעה את הציבור ואת ציבור הסטודנטים בפרט בקמפיין שאינו מדייק בעובדות. במבנים בית ברודצקי ובית מלמן בתל אביב קיימים 546 מיטות עבור ציבור הסטודנטים בתל אביב.

הסוכנות היהודית מבקשת לשלב 48 עולים צעירים, סטודנטים אשר ישתלבו במוסדות להשכלה גבוהה בישראל. הניסיון להדיר עולים חדשים מאתרים אשר שימשו בעבר לקליטתם של עולים ולשם כך יועדו נגועה בחוצפה ועזות מצח".