אל-על לנוסעים לבולגריה: ותרו על הכרטיס עבור שר התיירות

בעקבות הפיגוע בבורגס, שר התיירות סטס מיסז'ניקוב יצא לבולגריה בראש משלחת - אך הטיסה הייתה מלאה ■ אל-על פנתה לנוסעים כדי שיוותרו על כרטיסיהם בתמורה לפיצוי ■ משרד התיירות: "אף אדם לא הוקם מכיסאו בכוח"

בעקבות הפיגוע בבורגס, שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, יצא הבוקר (ב') לבולגריה בראש משלחת של 20 בכירים מתעשיית התיירות הישראלית. המטרה: לשמור על קשרי הידידות והתיירות ההדדיים בין המדינות אחרי הפיגוע הרצחני בשבוע שעבר.

אלא שאתמול (א') התברר כי טיסת אל על לסופיה בירת בולגריה, איתה יצאו בסופו של דבר חברי המשלחת, מלאה עד אפס מקום. מאחר שכך, אל-על פנתה לנוסעים והציעה להם לוותר על הטיסה בתמורה לפיצוי: כרטיס טיסה שווה-ערך במתנה.

מאל-על נמסר בתגובה כי רישום יתר בטיסות איננו דבר חריג, ושכיח במיוחד בשיא עונת הקיץ.

ממשרד התיירות נמסר בתגובה כי "אף אדם לא הוקם מכיסאו בכוח. מי שהסכים ונענה לבקשת אל-על, קיבל פיצוי. אל-על לא עשתה את זה בשביל השר, היא נוהגת כך תמיד במקרים של רישום יתר".

מאל-על נמסר בתגובה כי "לאור הפנייה שנעשתה על-ידי מדינת ישראל ולאור חשיבות הביקור בעת הזו במיוחד, עשתה אל-על את כל המאמצים בכדי לאפשר את יציאת המשלחת של ראשי ענף התיירות.

"יודגש כי תופעת רישום היתר ידועה ומוכרת בענף התעופה, במיוחד בעונת התיירות. כנהוג במקרים דומים, אל-על פיצתה את הנוסעים שהסכימו לוותר על מקומם בטיסה ולצאת במועד מאוחר יותר".

בין הבכירים שהתלוו אל השר נמנים: קובי קרני, יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות; יוסי פתאל, מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות; עמי אתגר, מנהל לשכת תיירות נכנסת לישראל; מוני בר, קונסול כבוד של בולגריה בישראל ויו"ר טואי ישראל וקבוצת אייר ברלין בישראל; ירון מילר, מייסד ובעלים של חברת השטיח המעופף; בועז וקסמן, יו"ר אופיר טורס; דוד קמיניץ, מנכ"ל אי.די.בי. תיירות; ויהודה שן, מנהל אגף מרכז ודרום אירופה במשרד התיירות.