מכרזי המינהל ביפו: יותר ממיליון שקל לקרקע לדירה

תוצאות שלושה מכרזים של המינהל ביפו מעידות על ביקוש למגרשים, גם כאלה עם בעיות כמו חומות, עצים ומחזיקים בלתי חוקיים בקרקע

שלושה מכרזים של מינהל מקרקעי ישראל שנסגרו ביפו מעידים על ביקוש קשיח למגרשים - גם כאלו עם לא מעט בעיות - ועל התבססות מחיר קרקע ליחידת דיור ברמה של יותר ממיליון שקל. בד בבד, מתברר שהקרקע מתומחרת אפילו גבוה יותר ושההצעות הזוכות נמוכות משומת המינהל.

במכרז למגרש ששטחו 466 מ"ר ברחוב ים סוף, פינת רחוב טולוז, זכתה "כפרית חברה לבניין והשקעות". המגרש מאפשר בניית 6 יח"ד והמחיר הזוכה עמד על 5.6 מיליון שקל, הצעה גבוהה משמעותית ממחיר המינימום שנקב המינהל (3.07 מיליון שקל), אך נמוכה משומת המינהל (6.15 מיליון שקל). בשקלול דמי הפיתוח עומד המחיר לקרקע ליחידת דיור על 1.06 מיליון שקל. הזוכה תיאלץ להתמודד עם מפגעים מרובים שמצויים במגרש, וכן לקבל היתר חפירה ממשרד התקשורת כיוון שתשתית של בזק עוברת מתחת לפני השטח.

במכרז נוסף שנסגר ביפו מדובר במגרש ברחוב קדם ששטחו 223 מ"ר המאפשר בניית 3 יח"ד. ההצעה הזוכה הייתה 2.6 מיליון שקל - פחות משומת המינהל (3.79 מיליון שקל). מחיר הקרקע ליח"ד עומד על 1.017 מיליון שקל. הזוכה ייאלץ להתמודד עם חומה ומעקה ועם כמה עצים שמצויים במגרש ומחייבים התייחסות של פקיד היערות.

במכרז שלישי, המתייחס למגרש ששטחו 407 מ"ר בפינת הרחובות דונולו הרופא וטולוז והמאפשר בנייה של 5 יח"ד, זכה אגבריה מוחמד, המתמודד היחידי. גובה ההצעה היה 4.891 מיליון שקל - 376 אלף שקל יותר ממחיר המינימום שנקב המינהל. המחיר לקרקע ליח"ד שוב עולה על מיליון שקל, ועל הזוכה לתפוס את מקום המינהל בהליך משפטי המתנהל נגד מחזיקים בלתי חוקיים בקרקע.