דליה אנרגיות מבקשת שינוי דחוף במבנה בעלי המניות

שינוי המבנה יאפשר לדליה לקבל הכרה בכסף שתגייס בהנפקת מניות הבכורה המתוכננת לסוף השבוע כהון עצמי

יזמית החשמל הפרטי דליה אנרגיות פנתה אתמול לשר האנרגיה והמים ד"ר עוזי לנדאו בבקשה דחופה לאשר שינוי מבנה בעלי המניות של החברה. שינוי המבנה יאפשר לדליה לקבל הכרה בכסף שתגייס בהנפקת מניות הבכורה המתוכננת לסוף השבוע כהון עצמי. בדרך זו אמורה דליה אנרגיות לקבל את האישורים הדרושים לצורך השלמת הסגירה הפיננסית להקמת התחנה.

"גלובס" דיווח אתמול כי גורמים במשרד האנרגיה הסתייגו ממבנה הסגירה הפיננסי שהציעה דליה אנרגיות. לפי דרישות החוק נדרש יזם לגייס הון עצמי בסך 20% מהיקף ההשקעה בפרויקט ורשאי לגייס את יתר המימון כחוב בכיר. ההשקעה בהקמת תחנת הכוח, שתהיה הגדולה מסוגה בישראל, מגיעה ל-4 מיליארד שקל, וההון העצמי הנדרש עומד על קרוב ל-800 מיליון שקל. גורמים בשוק ההון אמרו ל"גלובס" כי לאף גוף ישראלי למעט הבנקים והגופים המוסדיים אין יכולת להעמיד הון עצמי בהיקף כזה.

דליה מבקשת לגייס כ-60% מההון העצמי הנדרש באמצעות הנפקת מניות בכורה לגופים המוסדיים שהשתתפו גם בגיוס החוב הבכיר של הפרויקט בהיקף 3.3 מיליארד שקל.

גורמים במשרד האנרגיה טענו כי דרך המימון החדשנית אינה עולה בקנה אחד עם דרישות החוק כפי שנאכפו בעבר על מיזמי חשמל פרטיים כמו דוראד. בידי דליה חוות דעת של משרד רואי החשבון סומך חייקין הקובעת כי הכסף שיגויס בהנפקת מניות הבכורה נחשב הון עצמי לכל דבר, בהנחה שהגופים הרוכשים את מניות הבכורה יירשמו כבעלי מניות בחברה. מניות הבכורה מעניקות עדיפות בקבלת דיבידנדים שתשלם דליה אנרגיות אך אינן מקנות זכויות שליטה בחברה, כך שלא נוצר ניגוד עניינים בין היותם של בעלי מניות הבכורה בעלי חוב בכיר.

את המימון הפיננסי לדליה יעניק קונסורציום בהובלת בנק לאומי ובהשתתפות פסגות, קרן תשתיות ישראל, הראל, לאומי פרטנרס, הפניקס ועמיתים.