צ'ק פוינט מול פאלו אלטו: שתי מתחרות בכיוונים שונים?

שתי חברות הטכנולוגיה, צ'ק פוינט ופאלו אלטו, מסכמות שלושה חודשים של כיוונים הפוכים: הראשונה הגיעה לרבעון שיא ומאז איבדה 30%, ואילו השנייה הפכה להנפקה המדוברת של השבועות האחרונים ■ האם זוהי הזדמנות קנייה?

צ'ק פוינט: מתומחרת בחסר

לאחר תקופה ארוכה שבה סיפקה צ'ק פוינט (CHKP) תוצאות טובות וקיבלה רוח גבית מהמשקיעים, נראה כי בחודשים האחרונים אבד הקסם והמניה כאמור ירדה קרוב ל-30% מרמות השיא באפריל האחרון.

תוצאות הרבעון השני, שפורסמו לפני מספר ימים, הפיגו מעט את חששות המשקיעים: החברה הודיעה על תוצאות סבירות, עם צמיחה בהכנסות של כ-9% ל-328.6 מיליון דולר, ורווח תפעולי של כ-180.5 מיליון דולר המהווים שולי רווחיות גבוהים של 55%. קופת המזומנים, עודף של כ-3.2 מיליארד דולר, מנוצלת להרחבת תוכנית רכישת מניות חוזרת לסך של מיליארד דולר בשנתיים הקרובות.

בין נקודות החוזק של החברה נציין את התוצאות העסקיות הטובות שלה לאורך זמן. בניגוד לחברות סטארט אפ רבות, צ'ק פוינט הציגה רווחיות מיום הקמתה ושולי רווח תפעולי של יותר מ-50% לאורך רוב שנות פעילותה. בנוסף, החברה, שהייתה חלוצת תחום אבטחת המידע, שומרת על מובילות לאורך השנים - הן מול שתי הענקיות סיסקו וג'וניפר, והן מול מתחרות חדשות ורעבות.

הדוח האחרון חידד את תחושתנו כי צ'ק פוינט מתומחרת בחסר, ולאחר הערכת שווי שמרנית אנו מאמינים כי ניתן לנצל את החולשה הנוכחית להשקעה. מחיר היעד שלנו הוא 58 דולר למניה - גבוה ב-18% מהמחיר הנוכחי.

פאלו אלטו: לחכות למימושים

ביום שישי האחרון יצאה לדרך ההנפקה המדוברת של פאלו אלטו (PANW), ובסיום המסחר קפצה המניה ביותר מ-26%. הנפקה זו, שנחשבה "החמה" מאז הנפקת פייסבוק לפני חודשיים, זכתה לביקושים גבוהים, ואף להעלאת המחיר המוצע פעמיים בשבוע האחרון.

החברה היא חלוצה בפיתוח הדור הבא של מוצר אבטחת המידעFirewall. המערכת שלה מאפשרת לנתח ולפלח את המידע הנכנס לארגון לפי סוג האפליקציה, העובד/משתמש והתוכן. במילים פשוטות יותר, חברות יכולות ליישם חוקי אבטחה רבים ומגוונים יותר, והמערכת מאפשרת ניתוח תנועת המידע לפי גודל, זיהוי השולח והיעד, תוך כדי מתן מענה בזמן אמת.

מאז הקמתה מציגה החברה צמיחה חזקה: במהלך תשעת החודשים הראשונים של 2012 הכנסותיה עלו ל-180 מיליון דולר, צמיחה של כ-130% לעומת התקופה המקבילה. בנוסף, במהלך תקופה זו עברה החברה לראשונה לרווח תפעולי, של כ-8 מיליון דולר.

החברה נסחרת כעת לפי שווי של יותר מ-3.5 מיליארד דולר. במקרה זה, התמחור הנדיב שניתן לחברה טרום ההנפקה הפך לנדיב מאוד (קרוב ל-300).

בטווח הקצר נראה כי רמת הסיכון עלתה ביחד עם שווי המניה, שכן המשך עליית המכפיל, בייחוד בתקופת תנודתיות, גורם לעליית הסיכון במניה. אנו ממליצים למשקיעים לטווח ארוך להמשיך לעקוב אחרי החברה, ולחכות למימוש מסוים במחיר המניה ו/או לנתונים נוספים התומכים בתמחור הגבוה.

הכותב הוא מנהל מחלקת מחקר ביובנק