חשד: דניאל מעוז ביקש משותפו לתא להפליל את אחיו ניר

הותר לפרסום: שותפו לתא של דניאל מעוז חשוד כי שלח לפני כשבועיים מכתב בו טען כי ראה את ניר מעוז, אחיו התאום של דניאל, יוצא מבית הוריהם ביום הרצח

הותר לפרסום: שותפו לתא של דניאל מעוז הוא זה אשר על-פי החשד שלח לפני כשבועיים מכתב בו טען כי ראה את ניר מעוז, אחיו התאום של דניאל, יוצא מבית הוריהם ביום הרצח.

בעקבות קבלת המכתב נפתחה חקירה בימ"ר ירושלים, שהובילה למעצר החשוד, שקשר את עצמו למעשה.

מחקירת האירוע עולה כי דניאל מעוז ביקש מהחשוד, ששהה עמו במעצר, לשלוח את המכתב בתמורה להטבה כספית שיעביר אליו מעוז לאחר שיושחרר מחמת הספק.

המכתב, שהגיע לידי גורמים בפרקליטות ובבית המשפט המחוזי בירושלים, ניסה לבסס את גרסתו של דניאל מעוז, לפיה לא הוא אחראי לרצח הוריו נח ונורית מעוז ז"ל - אלא אחיו ניר.

היום (ב') הובא דניאל מעוז להארכת מעצר בבית משפט המחוזי בירושלים עקב החשדות החדשים. מעצרו הוארך בעוד 4 ימים, אך הוא יישאר במעצר גם בהמשך בשל ההחלטה לעצור אותו עד לתום הליכי משפט הרצח המתנהל נגדו.

מעצרו של החשוד בשליחת המכתב הוארך לפני מספר ימים.

"תעלול מבית היוצר של דניאל מעוז"

זהו איננו הניסיון הראשון לשבש את הליך משפט הרצח. מסמך קודם, שנועד גם הוא לסייע לנאשם לבסס את גרסתו, הועבר לשב"ס בתחילת החקירה.

"המכתב הוא תעלול אכזרי מבית היוצר של דניאל מעוז, שמנסה לחלץ עצמו מאימת הדין", טענה לפני כשבוע עו"ד טלי אייזנברג מ"מרכז נגה לנפגעי עבירה", שמלווה את בני משפחת מעוז לאורך המשפט.

מעוז ניסה להפליל את אחיו ואחותו

בשלב החקירה הנגדית במשפטו נדרש דניאל מעוז להתייחס לחומר שחיפש באינטרנט שעות לפני שהוריו נדקרו למוות - כשבין היתר מדובר היה בפסקי דין של נאשמים שזוכו מרצח.

מעוז טען כי נתקל בתיקים ברמה "האקדמית", וכי הגיע אליהם לאחר ש"אחיו ניר אמר לו כי הוא מסוגל להרוג" את אביהם.

השופט צבי סגל ביקש ממעוז לפרט מדוע חיפש לפני הרצח מידע על הפיגוע בו נטבחו על-ידי מחבלים בני משפחת פוגל ביישוב איתמר. מעוז השיב כי הוא ידע שניר רוצה לרצוח את ההורים, והשופט ענה לו בחריפות: "אתה לוקח אירוע לאומי, הרצח באיתמר, לפני הרצח של הוריך על-ידי אחיך ניר? איך ידעת באיזה נשק הם יירצחו? אל תזלזל באינטליגנציה שלנו".