הרוויח 8,000% על מניית אפל - ומספק 4 אסטרגיות מנצחות

פרופ' אסוואס דמודראן, שמכר את מניית אפל וגרף רווחים של יותר מ-8,000%, זיהה 4 דרכים שבהן המשקיעים יכולים לסחור בתנודתיות של מחירי המניות לאחר דיווחי החברות

אומנם האנליסטים בוול סטריט הורידו את התחזיות שלהם לגבי עונת הדוחות של הרבעון השני, אך נראה ההאטה הכלכלית פגעה גם בחברות הגדולות, שאינן מצליחות לעקוף את התחזיות. לאחר שאפל איכזבה אמש ופיספסה את הדוחות הכספיים שלה, פרופ' אסוואס דמודראן, הנחשב למומחה הגדול בעולם להערכות שווי ומרצה באוניברסיטת ניו-יורק, מנסה לבחון כיצד מושפעים מחירי המניות מדיווחי החברות.

דמודראן, שמכר את מניית אפל ברווח של יותר מ-8,000% זיהה 4 דרכים שבהן המשקיעים יכולים לסחור בתנודתיות של מחירי המניות לאחר דיווחי החברות.

1. לחזות את ה"הפתעה" - דמודראן מציין כי זה אומנם עניין קשה מאוד לחזות האם חברה מסוימת תפתיע בדיווחיה הכספיים, בייחוד לאור המידע הציבורי המוגבל יחסית, אך ניתן לנסות לעשות זאת באמצעות בחינה של מחזורי המסחר של המניות לפני הדיווח או באמצעות תבניות מחיר שונות.

2. לסחור בחדשות - הפרופ' הידוע ממליץ לקנות מניות שהצליחו לעקוף את התחזיות בשיעור גבוה, או לקנות בחסר (שורט) מניות שפיספסו "בגדול" את התחזיות. לחובבי הסיכון דמודראן ממליץ ל"טבל" את הפוזיציה עם אופציות על אותה מניה, עניין שיכול "למנף את הפוטנציאל לרווחים" (אך עשוי לגרום גם להפסדים גדולים יותר), לאור התנועה המוגבלת יחסית של מחירי המניות לאחר פרסום הדוחות.

3. מומנטום הדוחות - דמודראן מציין כי זוהי אסטרטגייה שמתאימה לטווח הארוך יותר. "לחברות המכות את תחזיות האנליסטים במשך מספר רבעונים ברציפות, קיימת נטייה להניב תשואות גבוהות יותר בעתיד", דמודראן מציין ומוסיף כי לצד עובדה זו יש לבחון את רמת הסיכונים שבהן ניצבת החברה והסיכויים לצמיחתה.

4. לבחון את הערך המהותי - לאחר שהחברה מדווחת, טוען דמודראן, יש לבחון את המספרים שמתחת לפני השטח, כגון הרווח למניה, הרווח (הפסד) התפעולי, התשואות על ההון וכמובן הצמיחה בהכנסות. "לפעמים, כאשר המספרים הגדולים שבכותרות נראים טוב, אנו עשויים לגלות חדשות שליליות במספרים שמתחת לפני השטח, כך שלמרות שהמניה דווקא מזנקת לאחר הדוחות שפרסמה עדיף יהיה לשקול לבצע עליה שורט", הוא מוסיף.