הכול תפור והרשות נתונה

אין תמורה לאגרה? הנה - הכסף שגובים מגן על מכרזים מגמתיים בבית הדין

הטור הזה אינו תובע להכיר בו כמופת של "עיתונאות חוקרת", ובכל זאת: לפני כמה חודשים נחשף כאן לראשונה כי ברשות השידור "מבשלים" מכרז פסול, שכל מטרתו להרחיק את איתי לנדסברג מניהול מחלקת התעודה של ערוץ 1.

בשני משפטים: מחלקת התעודה של הערוץ הראשון היא אחת הבודדות שבזכותן הצופים עוד מתעכבים מדי פעם על הערוץ המיותר הזה. כמנהל המחלקה לנדסברג זכה לפרסים והערכה.

לדנסברג הוא אפילו לא "שמאלני להכעיס", כלומר - אין לי מושג מה הן דעותיו הפוליטיות. הפעילות הציבורית היחידה שזוהה איתה עד כה היא במסגרת "פורום המג"דים" כקצין קרבי במילואים, לא בדיוק משהו שצריך לזקוף לחובתו.

חטאו היחיד של לדנסמן, כנראה, הוא בעידוד יצירה תיעודית עצמאית וביקורתית - חטא שאין גדול ממנו בימים שבהם מנסים להפוך את רשות השידור לגירסה משודרת של "ישראל היום".

לא מזמן נערך מכרז לתפקיד מנהל המחלקה, או כמו שקוראים לזה ברשות השידור: "אם זה לא שבור, למה לא לקלקל את זה?".

לנדסברג טען בבית הדין לעבודה כי הנהלת רשות השידור פעלה כדי למנוע ממנו לזכות במכרזים שנערכו לתפקיד. בית הדין מצא כי יש ממש בטענותיו והוציא צו מניעה זמני לקיום המכרז, תוך שהוא מותח ביקורת נוקבת על המנכ"ל, יוני בן-מנחם.

אז מי אומר שאין תמורה לאגרה? הנה - בכסף שגובים מכם גם מנסחים מכרזים מגמתיים, וגם מגנים עליהם, ללא הצלחה, בבית הדין.

משפחה חורקת

"משפחה חורגת", יום ד', 21:00 ערוץ 2 רשת

בחיוך רחב קראתי אתמול (ג') ב"גלובס" על כוונתה של הרשות השנייה שלא להכיר בתוכנית "משפחה חורגת" כ"סוגה עילית". מה שהצחיק אותי הוא לא כוונת הרשות, הנואלת מעצם קיומה - תנו לזכיינים לשדר כל מה שהם רוצים ולהרוויח, גבו מהם מסים ובכסף הזה ממנו "סוגה עילית" אם היא כל-כך חשובה לכם - אלא העובדה שהריאליטי-שמאלץ הזה הוחזק עד עתה כ"סוגה עילית".

התוכניות (המעטות, אני מודה) שבהן צפיתי בסדרה היו בעיני מלודרמטיות יותר מטלנובלה ארגנטינאית מטופשת.

הנה תקציר כל הפרקים ששודרו עד עתה: משפחה מתמוטטת כלכלית, ההתמוטטות הכלכלית מאיצה תהליכים של פירוק משפחתי, בא אלון גל, צועק על האמא ועל האבא (חוץ מפעם אחת, שבה לא היה אבא), הם מבצעים שינוי בהתנהגותם הבין-אישית והכלכלית, וכמעט תמיד בא לציון גואל, או לפחות גל.

הז'אנר הזה מוגדר בכל מקום כריאליטי, כמו כל תוכניות ה"מייק-אובר" באשר הן. רק במקרה של "משפחה חורגת" הוא מדווח כתוכנית "העשרה" (כך לפחות ב"ידיעות אחרונות", עיתון שבמקרה לגמרי קשור לזכיינית רשת), למרות שהיחיד שהתעשר מהתוכנית בינתיים הוא אלון גל, ולא חלילה שעיני צרה, להיפך - לבריאות.

כך, למרות שזה לא הז'אנר החביב עליי, אין לי בעיות עם "משפחה חורגת" ובהחלט עדיף שאלון גל ינסה לעזור למשפחות במצוקה כלכלית, לפני שיבקשו עזרה לשווא אצל הביטוח הלאומי, עמידר או כל גוף אחר, שנגוע בחלוקת ג'ובים למקורבים תחת כסות של שירות חברתי... אבל "סוגה עילית", לא קצת נסחפנו?.