לראשונה מזה עשור: מלון חדש באילת בהשקעה של 31 מ' ש'

משרד התיירות אישר השבוע סיוע להקמה של 5 מלונות חדשים - באילת, בית-שאן וירושלים ■ סטס מיסז'ניקוב: "ריבוי היצע יוביל לירידה במחירים"

מנהלת ההשקעות במשרד התיירות אישרה השבוע בקשות לסיוע בהקמת 5 מלונות חדשים בארץ. כמו כן, אישרה בקשות להרחבה ולשיפוץ של 3 מלונות קיימים בהיקף כולל של כ-450 מיליון שקל.

בין המלונות החדשים נמנים מלון באילת שיוקם על-ידי היזם יואב לוי ויכלול 62 סוויטות ברמה בינונית (רמה (C. המלון, שיוקם כאמור בהשקעה של 31 מיליון שקל מתוכם 6 מיליון שקל מענק מדינה, צפוי להיפתח תוך 5 שנים. מלון חדש נוסף שאושר לו סיוע יבנה בבית-שאן בהשקעה של כ-23 מיליון שקל, מתוכם יעניק משרד התיירות כ-4.5 מיליון שקל. המלון יכלול 25 חדרים ברמה גבוהה (רמה A). מלון שלישי שאושר סיוע להקמתו יבנה במושבה הגרמנית בירושלים על-ידי רשת ישרוטל בהיקף השקעה כולל של כ- 256 מיליון שקל, מתוכם יעניק המשרד כ-51 מיליון שקל. המלון יכלול 245 חדרים ברמה גבוהה (רמה A).

במשרד התיירות מסבירים כי הקמת המלונות באילת ובבית-שאן התאפשרה הודות להכללתם של אזורים אלו למפת אזורי העדיפות בחודשים האחרונים.

לדברי שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, הגדלת היצע החדרים תאפשר התמודדות עם מחירי הלינה הגבוהים המאפיינים את המלונות בישראל. "אנו מצפים כי ריבוי היצע יוביל לירידה במחירים. אישורים חדשים אלה מאפשרים לנו להעלות את אטרקטיביות המוצר התיירותי הישראלי ומגוון סוגי החדרים עבור תיירים נכנסים ועבור נופשים ישראלים כאחד".