דיויד גולן: עוה"ד שטיין ורוקח התרשלו בייצוגי ברכישת כים ניר

בעלי כים ניר לשעבר תובע 15 מיליון שקל בטענה כי עוה"ד הפרו את חובתם למסור לו את כל המידע הקשור בעסקה, ובכלל זה אי-סדרים בחברה והחקירה נגד דן קריב ■ עו"ד שוקי שטיין: "גולן נכנס לעסקה גדולה על מידותיו, וכעת הוא מחפש אשמים"

דיויד גולן, המנכ"ל והבעלים לשעבר של חברת שירותי התעופה כים ניר, הגיש הבוקר (ד') תביעה בסך 15 מיליון שקל נגד עורכי הדין יהושע (שוקי) שטיין ועופר רוקח. זאת, בטענה כי שטיין ורוקח התרשלו בייצוגו ברכישת מניות חברת כים ניר, תמורת כ-11 מיליון שקל ממישה קרקובסקי ודן קריב ב-2005.

לדברי גולן, עורכי הדין שטיין ורוקח הפרו את חובתם למסור לו את כל המידע הקשור לעסקה, ובכלל זה מידע לגבי אי-הסדרים בחברה, מעצרו של קריב והחקירה הפלילית שרשות ניירות ערך ניהלה נגדו באותה עת, וכן בדבר כשלים בניהול החברה ומידע נוסף.

באמצעות עורכי הדין אסף ביגר ואפרים אופק אהרון ממשרד עמית, פולק, מטלון ושות', טוען גולן כי רק לאחר ביצוע העסקה, בה יוצג בידי הנתבעים, התגלה לו כי כנגד כים ניר וחברות הקבוצה היו חובות וטענות של צדדים שלישיים בסך מיליוני שקלים.

"שטיין ורוקח לא ערכו בדיקות נאותות לקבוצה ולכים ניר כפי שמקובל במקרים מסוג זה. תחת זאת הם המליצו לגולן כי אין צורך בבדיקה מסוג זה נוכח היכרותם עם החברה", טוען גולן בתביעתו.

עוד טוען גולן כי שטיין ורוקח התרשלו בעריכתו של הסכם העקרונות לרכישת כים ניר, "תוך הפקרתו לחסדיו של קריב".

לדבריו, "הסכם העקרונות לא כלל מידע חיוני ורלוונטי, ובין היתר לא פירט את מבנה האחזקות של הקבוצה ולא כלל פירוט כלשהו בדבר ההתחייבות של כל אחת ואחת מחברות הקבוצה".

משיכות כספים אסורות

כים ניר פועלת בתחום שירותי התעופה: ריסוס חקלאי, כיבוי שריפות, תחזוקת קווי כוח, צילום אווירי, פינוי רפואי בהיטס, טיסות סיור והובלת נוסעים.

עד לספטמבר 2005 היו קריב וקרקובסקי בעלי השליטה בכים ניר באמצעות שליטתם בקבוצת חברות. ביולי 2005 נעצרו קריב וקרקובסקי על-ידי רשות ניירות ערך, ונפתחה בחקירה נגדם. לאחר מכן רכש גולן מקריב וקרקובסקי את השליטה בכים ניר.

בדצמבר 2008 הוגש נגד קריב וקרקובסקי (ושני מנהלים נוספים) כתב אישום, לפיו השניים גנבו מאות אלפי דולרים מכיר ניר, בין היתר כדי לכסות חובות שלהם לשוק האפור. לאחר הליך משפטי הודו השניים במשיכות כספים אסורות מהחברה.

קרקובסקי הורשע במירמה והפרת אמונים בתאגיד ובעבירות על חוק ניירות ערך, ונגזרו עליו מאסר של 11 חודשים של 100 אלף שקל; קריב הורשע במירמה והפרת אמונים בתאגיד, בעבירות מנהלים ועובדים בתאגיד וקבלת דבר במירמה, ונגזר עליו עונש של 9 חודשי מאסר וקנס של 80 אלף שקל.

מניית כים ניר נמחקה ביוני 2007 מהמסחר בבורסה. את 9 החודשים הראשונים של 2011 סיימה החברה עם הכנסות של 15.6 מיליון שקל, אך הפסד של 1.8 מיליון שקל, לעומת רווח של 3.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2010.

החודש מונה עו"ד אורי גאון לכונס נכסים למניות השליטה בחברה בשל חוב לבנק הפועלים. בדצמבר 2011 נמכרו מניות השליטה בכים ניר לחברת אכטמן הנדסה של אלכס אכטמן תמורת 8.7 מיליון שקל, חרף התנגדותו של גולן, שהפסיק לכהן כמנכ"ל בעקבות המכירה.

"שירות מקצועי"

עו"ד שטיין מסר בתגובה: "בשנת 2005 גולן יוצג על-ידי משרדנו בעסקה לרכישת מניות בכים ניר. לאחר חתימת ההסכמים ובמהלך ביצוע העסקה, התברר כי גולן נכנס לעסקה שהייתה גדולה על מידותיו, ואשר לא היה ביכולתו הפיננסית להשלימה. גולן לא שילם לבנקים את הכספים שהתחייב לשלם, בסכום העולה על 10 מיליון שקל, הבנקים מימשו את ההלוואות שרבצו על המניות, וגולן איבד את אחזקותיו. ככל הנראה גולן עוסק כעת בחיפוש אשמים לכישלונו העסקי, ובשל כך הגיש את התביעה.

"השירות שניתן לגולן היה מקצועי וללא דופי, כפי שאנו נוהגים לתת לכלל לקוחותינו".