הבנק העולמי: "הרשות הפלסטינית אינה מוכנה לעצמאות"

המוסד הכלכלי החשוב בעולם מפרסם הערב דוח חמור על המצב הכלכלי ברשות, לפיו המשבר הכלכלי הקשה שפוקד אותה לא יאפשר לה להקים מדינה ריבונית

ברשות הפלסטינית ממשיכים במאמציהם להשיג חברות מלאה באו"ם והכרה במדינה עצמאית, אך המוסדות הפיננסיים הבינלאומיים מבהירים שעוד מוקדם מדי. הבנק העולמי פרסם הערב דוח מיוחד הקובע שהכלכלה הפלסטינית עדיין אינה עומדת בקריטריונים הנדרשים להפיכתה לכלכלה של מדינה.

"הכלכלה הפלסטינית אינה חזקה דיה לתמיכה במדינה ריבונית", נכתב בדוח הבנק העולמי. "הרשות הפלסטינית עברה התקדמות לעבר הקמת מוסדות הנדרשים למדינה עתידית, אך הכלכלה בשלב זה אינה חזקה לתמוך במדינה שכזאת. יציבות כלכלית אינה יכולה להתבסס רק על סיוע מבחוץ. הגברת סחר החליפין ופעילות המגזר הפרטי קריטי לתהליך".

בשבוע שעבר: סעודיה העניקה 100 מיליון דולר

מדוח הבנק עולה כי התל"ג הפלסטיני זינק אמנם ב-7.7% בארבע השנים האחרונות, אך פורסמה גם המלצה לכלכלני הרשות לבסס יותר את הכלכלה המקומית על המגזר הפרטי.

על פי דוחות של מוסדות פיננסיים בינלאומיים, בשנים האחרונות פוקד את הרשות המשבר הכלכלי החמור ביותר מאז הוקמה ב-1994, עם חובות הנאמדים ב-1.5 מיליארד דולר. רק בשבוע שעבר הודיעה סעודיה כי תעניק סיוע דחוף של 100 מיליון דולר לאבו מאזן.