צפו: כך ארגון אל-קעידה פוצץ את צינור הגז לישראל

ארגון הטרור לקח לראשונה אחריות לפיצוצים בצינור הגז המצרי ■ בקלטת וידיאו שהופצה אמש הבטיחו אנשי אל-קעידה להמשיך ולפגוע ביעדים שקשורים לכלכלה הישראלית

לפחות 15 פעמים חיבלה יד זדונית בצינור הגז במצרים, שהיה אחד ממקורות האנרגיה המרכזיים של ישראל עד לביטול הסכם האספקה על-ידי חברת הגז המצרית לפני 3 חודשים. אתמול לקח לראשונה ארגון "אל-קעידה" אחריות וחשף לראווה את הדמויות שמאחורי פעילות הטרור הזאת - השלוחה של הארגון בסיני, הנקראת "ארגון התומכים בירושלים".

פניהם טושטשו מטעמי ביטחון, אך מפקדיהם אומרים בתיעוד הווידיאו שהופץ: "מה שעשינו הוא בגדר הגנה על אוצרות המדינה וזכויות העניים". מאז נפילת משטר מובארק חלה תאוצה בפעילות הטרור בסיני, ובאל-קעידהבחרו למקד את פעילות הטרור שלהם בחודשים הללו בחבלה שיטתית בצינור הגז הטבעי.

טרור כלכלי

בתיעוד הווידיאו שהפיצו בארגון הטרור, מתואר כיצד בחסות החשיכה ובהיעדר כל מכשול צבאי ניהלו המחבלים תצפיות שיטתיות ומקדימות, הניחו את המטענים ופוצצו אותם לקול קריאות "אללה אכבר".

המסר של הפעילים לישראל בקלטת החדשה הוא, שלטרור מבית היוצר של אל-קעידה יש גם יעדים כלכליים. "הכינו את הכלכלה של היישות הציונית למכה אנושה", אומר מפקד הארגון בסיני. "המכה הזאת גרמה להפסדים של מיליארדים, שמתבטאים בעליית מחירי החשמל, מחירי כל הסחורות ובצמצום תקציב התחמשות האמצעים הצבאיים של הציונים".

בסיני, אם כן, ידו של ארגון אל-קעידה אינה מונחת רק על הדק הרובה, אלא גם על תשתיות המדינה.