ההורים לא הסכימו לשלם 4,800 שקל - והילד גורש מהגן

הורים מהיישוב אלעד סירבו לשלם לגן "תלמוד תורה", בטענה כי הגבייה מנוגדת לחוק חינוך חינם ■ בתגובה הובהר להם כי בנם לא יוכל להגיע לגן עד שישלמו

זה לא כל-כך נעים לראות גן סגור: ילד בן 4 גורש מגן ילדים ביישוב אלעד כי הוריו סירבו לשלם 4,800 שקל בשנה. המאבטח במקום קיבל הוראה לא לתת לילד להיכנס למקום. במשרד החינוך אישרו כי מדובר בגבייה לא חוקית.

העיתון "מעריב" מדווח הבוקר (ה') כי הוריו של הילד קיבלו בתחילת שנת הלימודים מכתב מהנהלת הגן "תלמוד תורה, תורת חסד", לפיו הם נדרשים לשלם 4,800 שקל בשנה. את התשלום התבקשו ההורים להעביר בהוראת קבע חודשית.

ההורים סירבו לשלם את הסכום, בטענה כי הבקשה מנוגדת לחוק חינוך חינם. השניים יצרו קשר עם משרד החינוך, שאישר כי מדובר בגבייה לא חוקית, אך לאחרונה קיבלו ההורים הודעה כי בנם לא יוכל להמשיך להגיע לגן.

"אמרו שהבן שלי בוכה בבוקר"

במכתב שהגיע לביתם הובהר: "לנוכח אי-השתתפותכם בחלקכם בכל הקשור לחינוך ילדכם, אנו נאלצים להודיע לכם בצער רב כי בנכם לא יוכל להגיע לגן - אלא אם כן ישולם החוב".

ההורים הזועמים פנו אל שר החינוך ומבקר המדינה, בבקשה לשנות את ההחלטה ולהחזיר את בנם לגן. "אמרנו שהבן שלי בוכה בבוקר, שאין לנו אמון במערכת, ושהוחלט שהילד לא ימשיך בשנה הבאה", סיפרה האם.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "הנושא נמצא בבדיקת המנכ"לית".

סמנכ"ל מרכז מוסדות חינוך אלעד, שבתאי אייזנשטט, מסר: "יש פירוט של הדברים שעליהם צריך לשלם, יש המון ימי לימוד נוספים לאורך השנה. אם יש ילד שנאמר לו שהוא לא יכול להמשיך, ייתכן שזה מכיוון שההורים הביעו אי-אמון במערכת".