אישום: הפעילו רשת להברחת מוצרים מהרשות הפלסטינית

בעלי תפקידים במעבר חוצה שומרון ובמועצת הלול נאשמים בזיוף ובקבלת שוחד ■ בנוסף הם נאשמים בהעברת כ-10 מיליון ביצים העלולות לגרום למחלת הסלמונלה‏

‎‎פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (ה') לבית המשפט המחוזי מרכז בפתח-תקווה שני כתבי אישום נגד 14 נאשמים, בגין הפעלת רשת הברחות של מוצרים, בהם מיליוני ביצים, מהרשות הפלסטינית לישראל.

בנאשמים - 10 חברי ארגון ההברחות, 3 בנות זוג של אנשי הארגון וחברה בבעלות אחד הנאשמים.

‏לפי כתב האישום, פעילות הארגון התאפשרה באמצעות ניצול תפקידם וסמכויותיהם של חלק מחברי הארגון במעבר חוצה שומרון ושל הנאשם שי משה, שעבד כרכז מודיעין במועצת הלול - והכול תמורת בצע-כסף. זאת, חרף מודעותם של הנאשמים לסיכון הביטחוני והבריאותי במעשיהם.

‏חברי הארגון מואשמים כי העבירו לפחות 72 משאיות עם מוצרים משטחי הרשות הפלסטינית לישראל, מבלי שאלה עברו כל בידוק ביטחוני. כמו כן, הם מואשמים בהעברה של למעלה מ-10 מיליון ביצים העלולות לגרום למחלת הסלמונלה, הגורמת לסיכון חיי אדם.

‏‎‎חותמות מזויפות

‏לפי כתב האישום, 10 מן הנאשמים ותושב הרשות הפלסטינית קשרו קשר כדי להעביר שלא כדין לישראל, דרך מעבר חוצה שומרון, עשרות משאיות, ובהן מטען שטיבו אינו ידוע, שמקורו בשטחי הרשות.

על מנת להגדיל את רווחיהם הכלכליים, מואשמים חברי הארגון בביצוע עבירות פליליות, הכוללות מתן וקבלת שוחד, זיוף בנסיבות מחמירות, קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, עשיית מעשה העלול לגרום מחלה, עבירות לפי חוק איסור הלבנת הון בהיקף של לפחות 8.9 מיליון שקל ועבירות לפי חוק מס הכנסה ומע"מ בהיקף של לפחות 7 מיליון שקל.

3 הנאשמות בתיק הינן בנות זוג של נאשמים, המואשמות בשיבוש מהלכי משפט, ואחת מהן - בהשמדת ראיה.

‏חברי הארגון מואשמים כי הטביעו על הביצים חותמות מזויפות הנחזות כחותמות שהוטבעו במכוני מיון ישראלים, שבדקו את הביצים. משה מואשם כי סייע להבריח ביצים אלה לישראל, ומנגד נקט אמצעי אכיפה כנגד המתחרים, בכך שהשמיד את סחורתם - והכול על מנת להגדיל את רווחי הארגון וליצור בלעדיות של הארגון בשוק הביצים המזויפות.

‏משה, ששימש רכז מודיעין במועצת הלול, מואשם גם בשיבוש מהלכי חקירה, כשהזהיר את יוסי עמר, החשוד במכירת ביצים מזויפות מהרשות הפלסטינית, שטרם נעצר. כמו כן, הוא מואשם בסחיטה באיומים של מוכר משוק הכרמל, שמכר ביצים מזויפות.

לפי כתב האישום, משה לא דיווח לרשויות על מכירת הביצים המזויפות תמורת שוחד שקיבל מהמוכר, ואף קישר אותו לארגון ההברחות, בכדי שיסופקו לו ביצים. בהמשך, כאשר הפסיק המוכר לשלם למשה את כספי שוחד, הביא הנאשם להעמדתו לדין על מכירת ביצים מזויפות.

‏התיק נחקר בידי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ). כתבי האישום הוגשו באמצעות עורכי הדין מורן אדרי-טרבלסי, איתן פינקלשטיין ונורית בביוף מפרקליטות מחוז מרכז.