"תוך חצי שנה - איחוד פיסקאלי, או קריסת גוש האירו"

מנהל ההשקעות ג'וש רוזנר מ-Graham Fisher & Co, סבור כי איגרות החוב של ממשלת גרמניה תפסקנה בקרוב להיות "נכס בטוח", והן צפויות לאבד מערכן באופן דרמטי

בששת החודשים הקרובים, אירופה תתכנס לעבר פתרון של איחוד פיסקאלי, או לחלופין גוש האירו יתפרק - כך סבור מנהל ההשקעות ג'וש רוזנר מ-Graham Fisher & Co. עוד סבור רוזנר, כי בכל אחד משני התרחישים - איגרות החוב של ממשלת גרמניה תפסקנה להיות "נכס בטוח", והן צפויות לאבד מערכן באופן דרמטי.

בינתיים, ניכר כי המשבר באירופה דווקא מחריף - כאשר תשואות האג"ח של ספרד חצו את רף ה-7.5% במהלך השבוע האחרון, בעוד נודע כי שני מחוזות במדינה קרסו וכי הממשלה תיאלץ להזרים יותר מ-18 מיליארד אירו בכדי לאושש אותם, ומחוזות נוספים השקועים בחובות. זאת, יחד עם שיעור אבטלה של למעלה מ-24% וחובות ממשלתיים המסתכמים בכ-800 מיליארד אירו.

על רקע התגברות הדאגות כי המשבר מחריף, תשואות האג"ח הגרמניות ל-10 שנים צנחו השבוע לרמת שפל של 1.33%, בעוד המשקיעים מבכרים "להתבצר" בהן כנכס בטוח.

למרות זאת, רוזנר ממליץ להיות ב"שורט" על האג"ח של גרמניה, כיוון שכסף רב צפוי לזרום לאפיקים אחרים - תהליך אשר הוא סבור שכבר החל: "מרבית הקרנות בארה"ב הפסיקו להשקיע במערכת הפיננסית באירופה, מה שפוגע בזרימת ההון בטווח הקצר", הוא מסביר.

"יותר מ-60% מההחזקות בחובות הבנקים במדינות אירופה ה'פריפריאליות' הינן בחזקת בנקים בגרמניה, צרפת ובלגיה", הוא סיכם. "בכל תרחיש שהוא, מוסדיים ומשקיעים נוספים ייכנסו להחזקות הללו, וינהרו מהנכסים הבטוחים בדמות אג"ח גרמניה".