גייתנר צפוי להיפגש עם שאובל ודרגי; יכריזו על צעדים חדשים?

יו"ר הבנק המרכזי של אירופה הצהיר כי יעשה הכל כדי להגן על גוש האירו ■ שר האוצר האמריקני ייפגש עם שאובל ודרגי ביום שני בפגישה שתהיה סגורה לעיתונאים

לאחר שיו"ר הבנק המרכזי האירופי מריו דראגי הצהיר לפני מספר ימים כי הוא יעשה הכל כדי לשמור על האירו ו"תאמינו לי שזה יספיק, כעת נראה כי המהלכים שהוא מתכנן בל הנוגע לטיפול במשבר החוב האירופי, קורמים עור וגידים באמצעות סדרה של מפגשים שהוא יקיים בתחילת שבוע הבא.

ביום שני הקרוב שר האוצר האמריקני טימותי גייתנר צפוי להיפגש עם שר האוצר הגרמני וולפגנג שאובל ומאוחר יותר גם עם דרגי. אומנם הפגישה תהיה סגורה לעיתונאים אך מקורבים לשניים טוענים כי סדרת הפגישות נועדה לתאם עמדות בכל הנוגע לצעדים החדשים לטיפול במשבר החוב.

כאמור, המסחר בבורסות אירופה ננעל אמש בשיא של 8 שבועות, כאשר קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא צרפת פרנסואה הולנד הצטרפו להצהרותיו של דרגי והבטיחו כי יעשו הכל על מנת להגן על האירו."צרפת וגרמניה מחוייבות באופן יסודי להגן על גוש האירו והן מוכנות לעשות הכל כדי לשמור עליו", הצהירו שני המנהיגים.

אולם, בעוד האבטלה בספרד זינקה לשיא של יותר מ-24.6% ותשואות האג"ח שלה ושל איטליה נסחרות סביב הרמה המסמלת חדלות פרעון - 7%, נשאלת השאלה אילו עוד צעדים יוכלו מנהיגי גוש האירו לנקוט כדי לחלץ אותו ממשבר החוב הגואה?