השיחה: חוגגים יום הולדת לעירית שטראוס

ג'ף בזוס מתגייס למען נישואים חד-מיניים ■ אאודי מארחת בכירים בגרמניה ■ ויאיר לפיד מגיע ליום ההולדת של אורלי וילנאי

את חגיגת היובל האישי שלה ערכה אשת העסקים עירית שטראוס ביום חמישי בערב, במסעדה שבבעלותה: "יבנה-מונטיפיורי" בתל-אביב. הייתה זו מסיבת הפתעה שיזם האח והשותף בעדי'ס לייף סטייל, עדי שטראוס. המקום נסגר לקהל הרחב והורשו לבוא בשעריו רק היקרים והקרובים ללבה של כלת יום ההולדת ובראשם ילדיה של שטראוס גבריאלה, אלינור ושון קופלר. שון ואלינור הגיעו במיוחד מניו-יורק כדי לחגוג עם אמא. עוד נכחו: האחות עפרה שטראוס שהגיעה עם בתה הקטנה, הגיסה ד"ר ציפי שטראוס, דן להט ורעייתו רונית רייכמן, יהודית טיומקין, הפרסומאי אודי פרידן, אורנה דץ, מירי והרצל חבס, ג'ודי ואריק שכטר, מושיק ורז'ין גנזי, לורי רקנאטי וכמובן השף של המסעדה יונתן רושפלד. באומנותי: סרט שהפיק עדי שטראוס המתאר את קורות חייה המקצועיים של עירית בבימויו של אייל גפן.

הדור הבא של היהלומנים

יאיר סהר נשיא בורסת היהלומים ועודי שינטל מנכ"ל מכון היהלומים, העניקו תעודות סיום לבוגרי קורס גמולוגיה שנערך במיוחד לילדי יהלומנים. מדובר בקורס בן 8 מפגשים, במסגרתו למדו נציגי הדור הבא את תורת אבני החן והיהלומים מהכרייה דרך המסחר, צורות הליטוש ועוד.

תומר סמטנה, יאיר סהר, יהודה יקר, מתן סמתנה, עודי שינטל, סיום קורס גמולוגיה / צילום: יריב ויינברגר
 תומר סמטנה, יאיר סהר, יהודה יקר, מתן סמתנה, עודי שינטל, סיום קורס גמולוגיה / צילום: יריב ויינברגר

תומר סמטנה, יאיר סהר, יהודה יקר, מתן סמטנה ועודי שינטל

כמו כן נכחו בטקס חלוקת התעודות שנערך במוזיאון היהלומים ברמת-גן מוטי בסר מנכ"ל בורסת היהלומים, יהודה יקר, ד"ר לגמולוגיה, מי שהוביל את הקורס לילדים, היהלומן אשר רוזנבאום ובנו ברק, חברת הבורסה רווית קדם שגם התאומים שלה בני ה-15 קיבלו תעודת סיום קורס ויו"ר דור ההמשך של היהלומנים תומר סמטנה שהעניק תעודה לבנו מתן.

בזוס למען נישואים חד-מיניים

ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון, ואשתו מקינזי, תרמו 2.5 מיליון דולר לקמפיין הגנה על חוק המתיר נישואים חד-מיניים במדינת וושינגטון בארה"ב. החוק, שנחקק בפברואר אך טרם נכנס לתוקף, עומד למשאל עם לאחר שמתנגדיו אספו 240 אלף חתימות של תושבי המדינה. התרומה של הזוג בזוס העלתה את סך התרומות לקמפיין של מצדדי החוק ל-5 מיליון דולר. מוקדם יותר השנה הודיעה אמזון כי היא תומכת בחוק, כשלהודעתה זו הצטרפו חברות נוספות שמשרדיהן הראשיים ממוקמים באזור צפון מערב ארה"ב, ביניהן מיקרוסופט, סטארבקס ונייקי. בחודש שעבר תרמו מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר, ומייסדה, ביל גייטס 100 אלף דולר כל אחד כדי לתמוך בחוק. דובר מטעם אמזון מסר כי "התרומה של הזוג בזוס הייתה החלטה פרטית שלהם. החוק קרוב לליבם של ג'ף ומקינזי".

רן אברמסון

לונדון בתפקיד אורח

בסינמה סיטי גלילות נערכה בחמישי בערב פרמיירת הסדרה הקומית החדשה "יום האם" שתעלה בקרוב בזכיינית ערוץ 2 - קשת. את הסדרה כתבה ויצרה דניאלה לונדון-דקל בתו של ירון לונדון ומככבים בה השחקנים קרן מור, אורלי זילברשץ ודרור קרן. מאות האורחים צפו בפרק בו משתתפים בתפקיד אורח ירון לונדון ומוטי קירשנבאום. תפקידו של לונדון האב בסדרה קטנטן משום שאחרי הסצנה הראשונה בתו הכותבת פשוט "הרגה אותו".

דן שינמן, איזי בורוביץ, פרימיירת
 דן שינמן, איזי בורוביץ, פרימיירת

דן שינמן ואיזי בורוביץ'

הגיעו: מנשה נוי, יובל סגל שמככב לצד מור בפרסומות לחברת אשראי, גליה אלבין, יעל ואיזי בורוביץ', עו"ד דן שינמן, מנשה סמירה, שלמה וקס, צביה ורפי ולדן, רן תלם, הזמר דניאל סולומון שכתב את שיר הפתיחה לסדרה ועוד.

הדאבל של וילנאי

למרכז פילציה בלומנטל בתל-אביב הגיעו בשישי בצהריים חבריה של העיתונאית והמגישה אורלי וילנאי. הסיבה להתכנסות החגיגית: מסיבת הפתעה שיזם בן זוגה של וילנאי - גיא מרוז - לרגל השקת ספר הילדים "דברים שקורים באמת" שכתבה וילנאי, ולציון יום הולדתה ה-40. וילנאי עברה, כידוע, שנה לא קלה מבחינה בריאותית ועל כן החגיגה הייתה שמחה במיוחד.

גיא מרוז, יאיר לפיד, השקת ספר הילדים
 גיא מרוז, יאיר לפיד, השקת ספר הילדים

גיא מרוז ויאיר לפיד

בין הבאים לשמוח: יו"ר תנועת יש עתיד יאיר לפיד, עו"ד ששי גז, רחל תורג'מן, מנשה סמירה, אורי שנער, אופיר פז פינס, השר סילבן שלום ורעייתו ג'ודי, אודי מירון, קרני זיו, ראש עיריית בת ים שלומי לחיאני, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג ורעייתו מיכל, נעה ואלדד רוטמן, ח"כ רחל אדטו, צרויה שלו ועוד.

אאודי משיקה, מציגה ומטיסה

חטיבת אאודי ביבואנית הרכב צ'מפיון מוטורס, השיקה בשבוע שעבר את סדרת דגמי ה-S הספורטיביים באירוע מושקע שיועד ללקוחות נבחרים, במסגרתו עלו על טיסה לברלין 70 לקוחות ישראלים מאושרים. באירוע ההשקה הושקעו כ-2 מיליון שקל והוא מומן ברובו על-ידי היצרנית העולמית. הביקור ארך 3 ימים וכלל אירוח מלא, במהלכו עברו האורחים הדרכה ושיעורי נהיגה ספורטיבית על הרכבים החדשים במסלול נהיגה סגור. כמו כן, זכו האורחים לסיור במוסך מכוניות עתיקות ונהגו על השריד המוטורי האחרון מגרמניה המזרחית: מכוניות הטראבנט הקומוניסטיות.

מכוניות אאודי, ארוע השקה של צ'מפיון מוטורס / צילום: גדי סיארה
 מכוניות אאודי, ארוע השקה של צ'מפיון מוטורס / צילום: גדי סיארה

הרכבים לפני נהיגת המבחן


צוות מומחים מגרמניה חשף את האורחים במהלך הביקור ללא פחות מ-35 דגמים ביניהם הרכבים מסדרות S6, S7 ו-S8. נצפו על המסלול: אורי יהודאי מנכ"ל פרוטרום, אמיר שאלתיאל מנכ"ל קבוצת אלדר, אבי שומר מנכ"ל צומת ספרים, רפי סוויד מנכ"ל מוקד אמון, אחישי גל מנכ"ל איסתא, צבי יוכמן, עו"ד אילן שביט, ד"ר רוני אמיד ועוד רבים.

אבי צור, ארוע השקה של צ'מפיון מוטורס / צילום: גדי סיארה
 אבי צור, ארוע השקה של צ'מפיון מוטורס / צילום: גדי סיארה

אבי צור

את האורחים ליוו אבי צור מנכ"ל צ'מפיון מוטורס, ואלחנן יהב מנהל חטיבת אאודי. בנוסף, באותו השבוע נערכה לחברי קהילת העסקים של אאודי הרצאה של מומחה הכלכלה ההתנהגותית - פרופ' דן אריאלי, אשר שני ספריו "לא רציונלי ולא במקרה" ו"לא רציונלי, אבל לא נורא" הפכו לרבי מכר עולמיים וכיכבו ברשימת המומלצים של ה"ניו-יורק טיימס".

יורם טורבוביץ', יצחק סוארי, ארוע השקה של צ'מפיון מוטורס / צילום: גדי סיארה
 יורם טורבוביץ', יצחק סוארי, ארוע השקה של צ'מפיון מוטורס / צילום: גדי סיארה

יורם טורבוביץ' ויצחק סוארי

בין הנוכחים באודיטוריום מוזיאון תל-אביב שהגיעו לשמוע את ההרצאה היו: יו"ר צ'מפיון מוטורס פרופ' יצחק סוארי, וד"ר יורם טורבוביץ' ראש הסגל במשרד ראש הממשלה לשעבר וחבר דירקטוריון צ'מפיון מוטורס בהווה.