דלק נדל"ן: "המסמך של מגדל מגמתי ומטעה המשקיעים"

בחברת דלק נדל"ן מגיבים היום לנייר העמדה שפרסם בית ההשקעות מגדל שוקי הון בשבוע שעבר, בו המליץ להצביע נגד הסדר החוב שמציעה החברה לבעלי האג"ח

בחברת דלק נדל"ן, שמחזיקי אגרות החוב שלה אמורים להצביע על הסדר החוב בשבוע הבא, משיבים היום (א') במכתב חריף למגדל שוקי הון, בהמשך לנייר העמדה שפרסם בית ההשקעות בשבוע שעבר, במסגרתו מותקפת החברה וממליצים כלכלני מגדל להצביע נגד ההסבר המוצע.

"מן הראוי היה שנציגי מגדל שוקי הון יפנו לחברה ולנציגיה טרם פרסום נייר העמדה, על מנת לקבל הסברים והבהרות ביחס לקטעים מסוימים בהסדר, וזאת במיוחד לאור טענתה של מגדל במסגרת נייר העמדה שפרסמה, לפיה ההסדר איננו נהיר וברור לקורא", לשון הודעת דלק נדל"ן, היום. "חרף זאת מיהרו במגדל להפיץ את נייר העמדה לתקשורת כשהוא רצוף באי דיוקים רבים, באופן שעלול חלילה להטעות את המשקיעים".

במכתב של מגדל, נזכיר, נכתב כי ההסדר המוצע של חברת דלק נדל"ן לבעלי האג"ח כתוב בצורה בלתי ברורה, ללא סדר הגיוני של נושאים, כפילויות, ו"חורים סתומים", וכי כל אלה מביאים לבעיות פרשניות כבדות משקל ביישום ההסדר וקביעת ההתחייבויות וזכויות הצדדים על פיו.

כזכור, לפי הצעת הסדר החוב של יצחק תשובה בתיווכו של פרופ' אמיר ברנע, שנחשפה ב"גלובס", יקבלו בעלי האג"ח של החברה (להם היא חייבת כ-2.1 מיליארד שקל) אג"ח חדשות בהיקף של 1.2 מיליארד שקל, בפריסה ל-10 שנים, וכן 70% ממניות חברת הנדל"ן החבוטה.

"נייר העמדה כלל שורה של נתונים מגמתיים, לא מדויקים וללא פירוט מסודר של התחשיבים שהביאו את אנשי מגדל למסקנות שפורסמו על ידם, כמו גם לעובדה שהנייר כולל ברובו תרחישי קיצון, וזאת מבלי שצוינה עובדה חשובה זו", נמסר היום מהחברה.

בדלק נדל"ן ציינו כי נייר העמדה "רצוף בסיסמאות חסרות ביסוס והוא נכתב בצורה מגמתית וחד צדדית".

"מצופה מגוף מקצועי שמתיימר להציג מידע שקוף, אמין ומקצועי, להכין נייר עמדה ענייני המבוסס על עובדות ונתונים ולא על סיסמאות", סיכמו בדלק נדל"ן את טענתם.