זינוק במענקי ליגת האלופות: כניסה לבתים - 8.6 מיליון אירו

אופ"א תגדיל את מענק העלייה לצ'מפיונס ליג ב-20%; בונוס על כל ניצחון בבתים יצמח למיליון אירו; תחלק 910 מיליון אירו ל-32 המשתתפות במפעל

אופ"א ממשיכה להגדיל באופן חסר תקדים את הבונוסים שתחלק לקבוצות המשתתפות בליגת האלופות. מנתונים רשמיים שהגיעו לידי "גלובספורט", עולה כי קבוצה שתעפיל לשלב הבתים של ליגת האלופות בעונה הקרובה (2012/13) תקבל בונוס אוטומטי של 8.6 מיליון אירו. מדובר בעלייה של 20% לעומת הבונוס האוטומטי שחולק ל-32 הקבוצות שהעפילו לשלב הבתים בעונה החולפת (7.2 מיליון אירו). מי שיכולה ליהנות מהבונוס הזה כבר השנה היא עירוני קרית שמונה, קבוצתו של איזי שרצקי, במידה ותעבור את שני סיבובי המוקדמות שנותרו לה.

גם הבונוסים עבור הישגים בשלב הבתים יהיו גבוהים יותר מבעונות הקודמות. ניצחון יכניס לכל קבוצה מיליון אירו (לעומת 800 אלף אירו בשנים הקודמות), בעוד תוצאת תיקו תבטיח חצי מיליון אירו (לעומת 400 אלף). כספים אלה לא כוללים הכנסות נוספות שמחלקת אופ"א למשתתפות עבור חלקן היחסי בזכויות השידור של המפעל (Market Pool). הישראלית האחרונה שהשתתפה בליגת האלופות, הפועל ת"א, הכניסה 1.30 מיליון אירו מסעיף זה ב-2010/11. כמו כן, המועדונים ימשיכו לשמור בקמפיינים שלהם באירופה על כל ההכנסות ממכירות כרטיסים ומנויים.

העלייה בחלוקת הכספים של ליגת האלופות, שכוללת גם את שלבי הנוקאאוט (כך לדוגמא יקבלו העולות לשמינית הגמר 3.5 מיליון אירו כ"א, לעומת 3 מיליון אירו אשתקד) התאפשרה בזכות הצלחה של אופ"א בהגדלת ההכנסות של המפעל מזכויות שידור וספונסרים, למעגל השנים 2012-2015. בסך הכל תחלק אופ"א 910.3 מיליון אירו למשתתפות העונה בצ'מפיונס ליג, לעומת 754.1 מיליון אירו בעונה החולפת.

העלייה המטאורית בבונוסים שמחלקת אופ"א הפכה את ליגת האלופות למותג המכניס ביותר בכדורגל האירופי. לפני עשור (עונת 2002/03) כשמכבי חיפה הפכה לישראלית הראשונה שמעפילה לשלב הבתים, עמד הבונוס על כניסה לשלב הבתים על כ-5.6 מיליון אירו בלבד.

אגב, עוד לפני הבונוס הגדול של שלב הבתים יכולה עירוני קרית שמונה להבטיח בונוס של 2.1 מיליון אירו, במידה שתעבור בסיבוב הקרוב את נפטצ'י באקו מאזרבייג'אן (המשחק הראשון ביום רביעי השבוע, הגומלין בשבוע הבא). מדובר על הבונוס שמחלקת אופ"א לקבוצות שמעפילות לפלייאוף על העלייה לצ'מפיונס ליג (שמתבטל במידה והקבוצות מנצחות בפלייאוף ועולות לשלב הבתים). הסכום מהווה קרוב למחצית מהתקציב השנתי של קרית שמונה.