האזינו: מה קורה כשאייפון גנוב מגיע למוקד של פלאפון?

לקוחת פלאפון גילתה כי החברה לא נקפה אצבע כדי להשיב לה מכשיר שנגנב ■ פלאפון: "בעל המכשיר הוא היחיד הרשאי להגיש תלונה במשטרה כשמכשירו נגנב"

בכל 7 דקות נגנב בעולם אייפון, וגם לקוחת פלאפון נכוותה. היא דיווחה על הגניבה לפלאפון, ורכשה אייפון חדש.

כעבור מספר שבועות קיבלה הלקוחה מפלאפון מסרון בזו הלשון: "תודה על ביקור במרכז השירות בלוד". היא הסיקה כי מדובר במכשיר הגנוב ומיהרה להגיע לאותו מרכז שירות. התברר כי אכן המכשיר הגנוב ביקר בו, אולם מכיוון שהוא זוהה כגנוב - לא קיבל שירות. אלא שנציגי פלאפון לא עשו דבר כדי לדווח על המכשיר הגנוב למשטרה.

בהקלטה המתפרסמת היום (ב') בתוכנית "ברקוד" בגלובס TV נשמעת הלקוחה המתוסכלת שואלת את הנציגה מדוע לא עשתה דבר, למרות שידעה שהמכשיר גנוב. גם התשובה המקוממת נשמעת בבירור: "אנחנו לא משטרה".

בכתבה שפרסמנו כאן לפני כ-3 חודשים דיווחנו כי משרד התקשורת פנה לפני כמעט שנה לחברות הסלולר ודרש שהתופעה תטופל. השר כחלון הצהיר כי משרדו "יעניק למשטרה את מלוא הסיוע לטיפול בתופעה".

מה זה אומר? לא לגמרי ברור: בין המשרד, המשטרה וחברות הסלולר התקיימו פגישות בניסיון לייצר שיתוף-פעולה, אבל הבעיות קשות להתמודדות.

מפלאפון נמסר בתגובה: "החברה מקבלת עשרות אלפי דיווחי אובדן/גניבה בשנה. מובן שהחברה אינה מוסמכת לחקור או לעכב לקוח המגיע עם מכשיר עליו נתקבלה הודעה כזו. הניסיון מלמד כי במקרים רבים המכשיר אבד ונמצא על-ידי אחר, או שלקוח מכר את המכשיר וחזר בו. יש מקרים שרוכש תמים קונה מכשיר שנמכר לו כמשומש, ויש סכסוכים בין בני זוג, שבהם כל צד טוען טענות-שווא.

"מובן כי החברה אינה יכולה להזמין משטרה בכל מקרה כזה. בעל המכשיר הוא היחיד הרשאי להגיש תלונה במשטרה במקרה שמכשירו נגנב, וכך אנו ממליצים ללקוחות".

תגובת המשטרה: "יש שיתוף-פעולה שוטף בין מחלקות הביטחון של חברות הסלולר לבין משטרת ישראל, בין היתר סביב סוגית גניבות הטלפונים הניידים. כל נושא הטיפול בסוגיות שהוזכרו בפנייתכם ותהליכי העבודה של חברות הסלולר ללקוחותיהן הינם בגדר נהלים פנימיים של החברות".

משטרת ישראל מטפלת בעבירות - הן במקרים בהם מוגשות תלונות, והן במקרה שמגיע מידע על חשד לעבירות אלה.