ויסוצקי: נשלש את מחזור המכירות של לחמי ל-200 מיליון שקל

ויסוצקי רכשה באחרונה את מאפיית לחמי, ובכוונתה לנגוס במשווקים ברשתות

כשנה וחצי אחרי רכישת מאפיית לחמי, חברת ויסוצקי פורסת את היום (ב') את תוכניותיה העסקיות למותג ומשיקה קו מוצרים חדש. כיום עומד מחזור המכירות של לחמי על כ-60-65 מיליון שקל בשנה, ולדברי שלום זיידלר, בעלי חברת ויסוצקי, היעד הוא לשלש את מחזור המכירות ל-200 מיליון שקל בשנה.

לחמי, שהוקמה בשנות ה-80 על-ידי סטף ורטהיימר ומשפחת זוהר, עוסקת באפיית עוגות ועוגיות. לחברה מפעל בנהריה המעסיק 50 עובדים. קו המוצרים החדש שהשיקה החברה הוא בין עוגות הבייסיק לפרימיום, מה שהוגדר על-ידי ויסוצקי כ"זירה ריקה" בשוק העוגות והעוגיות.

"לפני 3-4 שנים קבלנו החלטה למתוח את שטחי הפעילות של ויסוצקי. הקנייה של לחמי היא שילוב של אמוציות וראייה עם חזון. בעולם האפייה יש לנו את כל היכולות להיות הקונדיטוריה המובילה בישראל", אומר זיידלר.

בהתאם לנתוני סטורנקסט שמסרה החברה, שוק העוגות והעוגיות הסתכם ב-2011 ב-630 מיליון שקל.

לדברי החברה, היא פועלת בקטגורית העוגות הארוזות ועוגיות הפרימיום - שתי הקטגוריות מהוות יחד קרוב לשני שליש מהשוק - 395 מיליון שקל. הנתח הכספי של לחמי בשתי קטגוריות אלה עומד על כ-14%-15% ומתבטא במכירות של 55-60 מיליון שקל במחירים לצרכן בשוק המבורקד.

לנגוס גם בקונדיטוריות

לדברי רוני וינשטיין, יו"ר לחמי ומנכ"ל ויסוצקי, המטרה היא לנגוס לא רק בחברות שמשווקות כיום עוגות בסופרמרקטים אלא גם בקונדיטוריות. "אנחנו מציעים לצרכן מוצר על מדפי הסופר, ברמה של קונדיטוריה ובמחיר מאוד נגיש", הוא אומר.

בהתייחס לתחרות בשוק אומר זיידלר: "שטראוס-עלית ואסם ישבו וחיכו לראות מה תעשה חברת ויסוצקי. הם ידעו שלא נשב בחיבוק ידיים. העוגות של המתחרים מתועשות. אנחנו לא נמצאים איתם על אותו מסלול. המטרה שלנו היא לאפשר לצרכן לאכול עוגות ועוגיות באיכות ולא במחירים מוגזמים. המחירים של שמו (שהשיק קו מוצרים עם אסם, א"ח), אוטמזגין, רולדין ואפילו אורי שפט לחמים - מוגזמים לאין ערוך", אומר זיידלר.

- רכיבי המוצר, כמו חומרים משמרים, מעידים שגם העוגות שלכם תעשייתיות.

"אורך חיי המדף של עוגות הוא קצר, ולכן, כדי לאפשר זמינות במדפים, כמובן שאנחנו עוברים למסלול תעשייתי".

כיום פעילות היצוא של החברה, תחת המותג ELSA'S STORY, אחראית ל-30% ממחזור המכירות של לחמי. החברה מייצאת את המוצרים לרוסיה, ארה"ב, יפן, קנדה ועוד, ובכוונתה לפעול להגדלה משמעותית של היצוא.

לפני כ-3 חודשים נבחרה לחמי לייצר מותג פרטי עבור הרשת האמריקנית הול פוד. ההערכה היא כי בשנה הראשונה היקף היצוא יעמוד על 300-400 אלף דולר.