ויסוצקי רוכשת את קונדיטוריית לחמי ב-40 מיליון שקל

זאת מידי סטף ורטהיימר ■ ‎המהלך הוא חלק מאסטרטגיית הרחבת הפעילות של קבוצת ויסוצקי

חברת ויסוצקי רוכשת את קונדיטוריית לחמי מידי איש העסקים סטף ורטהיימר ומשפחת זוהר. לפי הערכות, ויסוצקי תשלם עבור החברה 40 מיליון שקל - כך נודע ל"גלובס".

לקונדיטוריית לחמי, שנוסדה בשנת 1986, יש קו מוצרים רחב מאוד בתחום עוגות ועוגיות פרימיום, הנמכר ברשתות השיווק. מחזור הפעילות הכספי של החברה עומד על 50 מיליון שקל בשנה.

חברת ויסוצקי, שנמצאת בבעלות משפחת זיידלר, עושה מזה למעלה משנה מאמצים להרחיב את תחומי פעילותה. במסגרת זו היא ניהלה בעבר משא-ומתן לרכישת בייגל בייגל מיוניליוור ומשפחת בייגל, אשר לא צלח בסופו של דבר.

העסקה הנוכחית תאפשר לחברה להיכנס לתחום עוגות ועוגיות הפרימיום, כאשר בכוונת ויסוצקי להשתמש בלחמי כפלטפורמה לפיתוח הפעילות בתחום.

בהתייחס לעסקה אומר היום (ג') יו"ר ויסוצקי, שלום זיידלר: "נמשיך להרחיב את קבוצת ויסוצקי על-ידי רכישה של מותגים מובילים בתחום המזון, שיביאו להגדלת היקף הפעילות וימנפו את העוצמה השיווקית והתפעולית שלנו כקבוצה".

לדברי מנכ"ל ויסוצקי, רוני וינשטיין, "האסטרטגיה של קבוצת ויסוצקי היא להמשיך ולחזק את הקבוצה באמצעות רכישת מותגים מובילים המתאימים לערכיה. קונדיטוריית לחמי היא מותג איכותי שכזה בקטגוריית הפרימיום. מתוך כך אני מאמין כי רכישתו היא סינרגטית לפעילות ויסוצקי ותניב תוצאות עסקיות גבוהות לפעילות החברה".

- מה הפוטנציאל?

"אנחנו מאמינים שאפשר בתוך שנתיים להכפיל את מחזור המכירות של החברה".

עוד אומר וינשטיין, כי "זו תעשייה ישראלית בגליל, ואנחנו מתכוונים להשאיר אותה בגליל. אנחנו מתכוונים לקחת את לחמי למקומות אחרים. עשינו זאת בעבר עם שמן זית זיתא".

- כיצד תכפילו את המכירות?

"ניכנס לתת-קטגוריות חדשות ונפתח מוצרים חדשים. כל נושא התענוג והכיף אצל האוכלוסייה הולך ומתפתח, ויש יותר פתיחות לדברים מיוחדים, כך שאני מאמין שנמשוך את כל הקטגוריה קדימה. עד היום המוצרים הופצו על-ידי ליימן שליסל, וכעת הם יעברו למערכת ההפצה שלנו. אנחנו מגיעים לכל פינה במדינה, ואיפה שנמצא תה ויסוצקי - יהיה אפשר למצוא את העוגות והעוגיות של לחמי".