"צעדי הממשלה מעידים על השקר ששמו שטייניץ-נתניהו"

ישראל יקרה לנו: "בממשלת שטייניץ-נתניהו חכמים על חלשים" ■ "שהממשלה תבדוק מה קורה לממשלות שדאגו רק לאלפיון העליון על חשבון ה-99%"

לאחר שהממשלה אישרה הערב (ב') כצפוי את חבילת הגזירות הכלכליות בניסיון להתמודד עם הגרעון הגואה, כעת יוצא יו"ר תנועת "ישראל יקרה לנו", אייל עופר, ומאשים את ממשלת נתניהו כי בחרה בפתרון הקל במקום לבצע שינויים כלכליים נרחבים.

"צעדי הממשלה מעידים על פאניקה ועל השקר הכלכלי ששמו ממשלת שטייניץ-נתניהו", מסר עופר. "שהממשלה תבדוק מה קורה לממשלות אשר דאגו רק לאלפיון העליון על חשבון ה-99%".

עופר הוסיף כי "מאז הקמת הממשלה ב-2009 העלתה ממשלת ישראל את המע"מ לא אחת, לא שתיים, אלא 3 פעמים - רק משום שזהו מס קל לגבייה. במקום לבצע את השינויים הכלכליים במקומות הקשים יותר לאכיפה - מעלימי מס, רווחים כלואים, מס רכוש - מעדיפים בממשלה לספר לנו על היציבות לכאורה של תקציב דו-שנתי, וזאת כאשר קרקע המחירים רועדת תחת רגלינו".

לדבריו, כל מה שאזרחי ישראל ביקשו הוא להגיע לכך שמי שמרוויח משכורת חציונית יוכל לחיות בכבוד, אולם בממשלת שטייניץ-נתניהו "חכמים על חלשים": "המעמדות הנמוכים ומעמד הביניים, אשר המע"מ מהווה עבורם הוצאה גדולה ביחס למשכורתם, משום שהם נאלצים לשלם את מלוא הכנסתם למחיה בסיסית - הם אלה שנושאים כעת בנטל נוסף".

"במקום להפחיד אותנו בסיפורי יוון-איראן, ראוי שהממשלה תתבונן סביבה ותבדוק מה קורה לממשלות אשר דאגו רק לאלפיון העליון על חשבון ה-99%. במאה ה-21 ממשלות אשר אינן מנצלות משברים כדי לבצע תיקונים עמוקים יוחלפו על-ידי מי שמסוגל להוביל את העם, בידי העם ולמען העם", מדגיש עופר.