יונייטד מרגיעה: נשתמש רק ב-116 מיליון ד' מההנפקה לכיסוי חובות

הגלייזרים מבטיחים כי רק שליש מהסכום שיגוייס בוול סטריט יילך לחובות; בסך הכל 10.2% מהקבוצה יוצעו לציבור, מחיר מניה צפוי: בין 16-18 דולר

מנצ'סטר יונייטד העבירה מסר מרגיע לאוהדי הקבוצה לקראת ההנפקה של הקבוצה בבורסה בניו יורק. ממסמכים רשמיים שהגישה לקראת ההנפקה המתוכננת לשבוע הבא בוול-סטריט, הודיעה הקבוצה כי בכל מקרה לא תשמש ביותר מ-116 מיליון דולר שתשיג בהנפקה לצורך כיסוי חובות.

מדובר על סכום נמוך משמעותית ממה שהוערך תחילה, אחרי שבתשקיף מוקדם יותר לקראת הנפקה שהעבירה, ציינה סגנית האלופה האנגלית כי מטרת הכסף שיגוייס היא לכסות נתח כמה שיותר גדול מהחוב הרובץ על המועדון. החוב של יונייטד הצפוי לעונה שמסתיימת ב-30 ביוני 2012 נאמד ב-437 מיליון ליש"ט.

יונייטד מפרסמת גם פרטים חדשים לקראת ההנפקה, הצפויה לפי "הטיימס" לצאת לדרך ב-8 באוגוסט. בסך הכל יימכרו 10.2% מהמועדון לציבור, כאשר הציפיות הן לגיוס שיכול לנוע עד 383 מיליון דולר (תלוי במיר המניה). בסך הכל 16.7 מיליון מניות יוצעו, במחיר של בין 16-20 דולר. על פי נתוני ההנפקה הצפויה, מכירת המניות צפויה לשקף לקבוצה שווי של 3.6 מיליארד דולר. בתשקיף צוין כי במידה והביקוש למניות יהיה גבוה, הגלייזרים יוכלו להציע עוד 2.5 מיליון מניות.

לעובדה שרק שליש מהסכום של ההנפקה יופנה לכיסוי חובות יש משמעות גדולה, בעיקר בכל הקשור לתפעול השוטף של הקבוצה ולאפשרות שהקבוצה תוכל להתמודד חזק יותר בשוק ההעברות. אוהדי יונייטד מחו בשבוע שעבר כנגד הבעלים, משפחת גלייזר, בשל חשש שכל כספי ההנפקה יישאבו לכיסוי חובות בעוד שהקבוצה תמשיך לאבד שחקנים מול המתחרות ביבשת.

עם זאת, מי שייהנה בעיקר מההנפקה היא משפחת גלייזר - לפי "הפייננשל טיימס" הגלייזרים הבטיחו לעצמם מחצית מהמניות שיונפקו בכל מקרה, מה שיכול להשאיר אותם ביד עם כ-141 מיליון דולר. גם 2.5 מיליון המניות הנוספות שיוכלו להציע לציבור משוייכות לגלייזרים וצפויות להעניק להם מתנה נוספת בשווי של כ-45 מיליון דולר.

החדשות האלו באות פחות מיממה אחרי שיונייטד הודיעה על הסכם חסות חולצה מרכזי ל-7 שנים עם שברולט, מותג הרכבים של ג'נרל מוטורס. ההסכם מוערך ב-210 מיליון ליש"ט. שברולט תחליף על קדמת החולצה את ענקית הפיננסיים AON. חמש ספונסריות חולצה בלבד החליפה יונייטד עד היום בכל ההיסטוריה של המועדון - שארפ, וודאפון, AIG, AON ומ-2014/15 זו תהיה שברולט.