גרמניה: שיעור האבטלה בחודש יולי נותר ללא שינוי - 6.8%

7,000 אנשים חדשים הצטרפו למעגל האבטלה בגרמניה בחודש יולי ■ בהמשך היום התפרסם גם שיעור האבטלה בגוש האירו שנשאר ברמת שיא

יום עמוס נתוני מאקרו היום באירופה כששני הנתונים המשמעותיים ביותר הם שיעור האבטלה בגרמניה לחודש יולי שנותר ללא שינוי ופרסום ההערכות לגבי מדד המחירים לצרכן של גוש האירו שנשאר ברמה של 2.4% ושיעור האבטלה בגוש. בנוסף לנתונים הללו התפרסמו גם נתוני המכירות הקמעונאיות בגרמניה ושיעור האבטלה באיטליה.

האבטלה בגרמניה בחודש יולי נותרה כאמור ללא שינוי על 6.8% בהתאם לתחזיות, וזאת למרות עלייה של 7,000 במספר המובטלים במדינה כשהצפי היה שמספר המובטלים החדשים במדינה יעלה ב-10,000. העלייה במספר המובטלים בחודש יולי דומה למספר המובטלים החדשים שנרשם בחודש יוני.

בהמשך היום התפרסם גם שיעור האבטלה בכל גוש האירו לחודש יוני שרשם עלייה קלה לשיא חדש - 11.2% לעומת שיעור האבטלה שנרשם בחודש מאי ועמד על 11.1%. מדובר על שיעור האבטלה הגבוהה ביותר מאז הקמת גוש האירו לפני יותר מ-10 שנים.

בנוסף לכך, התפרסם גם הערכה למדד המחירים לצרכן של גוש האירו והנתון היה בהתאם לתחזיות האנליסטים שחזו שהמדד יישאר ללא שינוי על רמה של 2.4%. מדובר על רמה גבוהה יותר מהרמה שקבע הבנק המרכזי האירופי לשנת 2012 שעומדת על קצת פחות מ-2%.

מוקדם יותר הבוקר התפרסם מדד המחירים ליצרן של גוש האירו לחודש יוני והוא רשם ירידה חדה ומפתיעה. המדד ירד בחודש יוני ל-1.3% מרמה קודמת של 2.1%, כשהצפי של האנליסטים היה שהמדד יישאר ללא שינוי לעומת חודש מאי.

הנתון החיובי היחידי מבין הנתונים שפורסמו היום היה המכירות הקמעונאיות בגרמניה לחודש יוני. הנתון הפתיע לטובה כשרשם עלייה של 2.9% אחרי ירידה של 1.1% שנרשמה בחודש מאי, כשהצפי היה שהנתון ירשום עלייה מתונה יותר של 0.4%.

גם באיטליה התפרסם היום שיעור האבטלה במדינה לחודש יוני והוא רשם עלייה קלה ל-10.8% מרמה קודמת של 10.6%, כשהצפי היה ששיעור האבטלה בכלכלה השלישית בגודלה בגוש האירו יירד ל-10.3%.