נשיא סין: נגביר את הסיוע הפיסקאלי והמוניטארי לכלכלה

את הדברים אמר הנשיא הסיני במסגרת דיון בהשתתפות אנשי אקדמיה ומובילי מדיניות פיננסית ■ גם ראש הממשלה הסיני אמר דברים ברוח דומה במהלך הדיון

סוכנות הידיעות הרשמית בסין מדווחת היום כי נשיא סין הו ג'ינטאו הודיע שהממשלה תגביר את הסיוע הפיסקאלי והמוניטארי לכלכלה המקומית בחצי השני של השנה הנוכחית. הדברים של הנשיא הסיני באים על רקע החששות מהאטה בקצב הצמיחה בסין שהובילה את הבנק המרכזי במדינה להוריד את הריבית פעמיים תוך פחות מחודש.

סוכנות הידיעות הרשמית במדינה דיווחה כי הנשיא הסיני הודיע שהמדינה תנקוט בצעדים לשיפור סביבת ההשקעה המקומית, כמו כן, תפעל לגוון יותר את תחומי הייצוא של המדינה. ג'ינטאו אמר כי המדינה תמשיך לפעול לפי מדיניות ה"כיוונון העדין" שבה המדינה תמשיף להגיב לאירועים נקודתיים.

בנוסף להתבטאות של הנשיא הסיני צוטט גם ראש הממשלה ווין ג'יאבו שחזר על דבריו של הנשיא הסיני ואמר שלמרות זאת יש סימנים לכך שהכלכלה הסינית מתייצבת. במהלך דבריו אמר ראש הממשלה הסיני כי המדינה תמשיך את מדיניות הפיקוח ההדוקה על סקטור הנדל"ן במדינה.

הדברים של ראש הממשלה והנשיא הסיני נאמרו במסגרת דיון שנערך בהשתתפות אנשי אקדמיה ומובילי מדיניות פיננסים כשבין הנוכחים היה הכלכלן הראשי לשעבר של הבנק העולמי ג'סטין לין. ההתבטאות של שני המנהיגים הסינים באה על רקע הנתונים שהראו כי הכלכלה הסינית צמחה בחצי הראשון של השנה בקצב האיטי ביותר מזה 3 שנים.