סערה ברשת: טוויטר חסמה חשבון של עיתונאי בריטי

זאת לאחר שפרסם בטוויטר את כתובת המייל של בכיר ברשת NBC האמריקנית, שאחראי להחלטה לא לשדר בשידור חי את טקס הפתיחה של אולימפיאדת לונדון

הלחץ של האולימפיאדה כנראה משפיע על טוויטר לרעה: אחרי שהשירות קרס עקב עומס עם פתיחת המשחקים האולימפיים ויצר יחסי ציבור גרועים לשירות, עכשיו טוויטר עומדת בליבה של סערה תקשורתית ואינטרנטית אחרת. זאת, לאחר שהחליטה לחסום את חשבונו של גיא אדמס, עיתונאי בריטי של ה"אינדיפנדנט" שמתגורר בלוס אנג'לס, לאחר שזה פרסם בו את כתובת המייל של נשיא NBC Olympics, גארי זנקל.

החלטתו של אדמס לפרסם את כתובת המייל של זנקל ב-NBC הגיעה לאחר גל של ביקורות נגד רשת הטלוויזיה האמריקנית, המחזיקה בזכויות השידור הבלעדיות של האולימפיאדה, לאחר שזו החליטה לשדר את טקס הפתיחה של אולימפיאדת לונדון 2012 באיחור, בכדי להתאים אותו לשעות הפריים-טיים של הרשת.

יש לציין כי רשת NBC כבר זכתה לביקורת קשה בעבר בשל עיכוב בשידורי האולימפיאדה - הן בבייג'ינג 2008 והן בקנדה 2010.

צעד פזיז?

בעקבות הביקורת הרבה שצצה בטוויטר וברשתות חברתיות אחרות, החליט אדמס לעשות מעשה וצייץ בחשבונו כי "האדם שאחראי לכך ש-NBC מעמידה פנים שהאולימפיאדה עדיין לא החלה הוא גארי זנקל. תגידו לו מה אתם חושבים". כאן פרסם אדמס את המייל של זנקל.

רשת NBC ספורט מסרה בתגובה כי "המשתמש צייץ את פרטיו האישיים של אחד מהמנהלים אצלנו. לפי טוויטר, מדובר בהפרה של מדיניות הפרטיות שלהם".

טוויטר החליטה לחסום את חשבונו של אדמס ולהעלים את כל הציוצים שלו, בטענה כי הוא הפר את כללי הרשת החברתית בכך שפרסם מידע פרטי אודות אדם אחר, כמו "כתובת מייל פרטית, כתובת מגורים, מספר טלפון או מסמכים פיננסיים" - כך מסרה לו החברה במייל.

המהלך של טוויטר מאוד תמוה - הן עקב העובדה שכתובת המייל של זנקל אינה פרטית אלא שייכת למקום העבודה שלו, והן מכיוון שהיא כבר פורסמה בעבר באינטרנט בלי קשר לאדמס.

אדמס, שלו יש כ-4,500 עוקבים בטוויטר, ביקר את NBC גם במסגרת כתבה שפרסם ב"אינדיפנדנט", אך לא הזכיר בה את חסימת חשבון הטוויטר שלו.

המהלך של השירות החברתי זכה לביקורת בטוויטר מצד גולשים רבים, בטענה כי הוא נעשה בפזיזות, זאת מבלי להתייחס לעובדה שטוויטר ו-NBC חתמו על שיתוף-פעולה במסגרת סיקור האולימפיאדה, וייתכן כי הסכם זה סייע לחסימת החשבון בפועל.