מחיר ליטר בנזין יזנק מהלילה ב-43 אג' ל-7.7 שקלים

מחיר ליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) יעמוד על 7.70 שקלים לליטר החל מהלילה ■ עמלת התדלוק תעמוד על 16 אגורות ■ לפי הערכות, העלאת המע"מ הייתה מייקרת את הדלק ב-6 אגורות נוספים

משרד האנרגיה פרסם היום (ג') את מחירי האנרגיה לחודש אוגוסט, כך שהחל מהלילה שבין שלישי לרביעי יזנקו מחירי הדלק ב-43 אגורות כך שמחיר ליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) יעמוד על 7.70 שקל לליטר, קרי עלייה של 43 אגורות מהחודש הקודם (5.91%).

עמלת תדלוק במשאבה המיועדת לתדלוק על-ידי עובד תחנת התדלוק תעמוד על 16 אגורות לליטר (כולל מע"מ), ללא שינוי מהחודש הקודם.

מחיר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי באילת (לא כולל מע"מ) יעמוד על 6.64 שקלים לליטר, עלייה של 37 אגורות מהחודש הקודם (5.90%). עמלת התדלוק (לא כולל מע"מ) תעמוד על 14 אגורות לליטר, ללא שינוי מהחודש הקודם.

כאמור, לפי הערכות בשוק, רבים תולים את ההתחזקות של הדולר ביחד עם העלייה במחיר הנפט כגורמים המרכזיים שהביאו לעלייה התלולה במחיר הדלק. אולם רבים סברו כי העלייה במחיר הדלק תהיה גבוהה בעוד 6 אגורות, זאת בשל הדחייה בעליית שיעור המע"מ לחודש ספטמבר.

נזכיר כי מחיר הבנזין לצרכן מורכב בין היתר ממרכיב מחיר הבנזין הבינלאומי, המהווה כ-40% מהמחיר הכולל. מחיר הבנזין הבינלאומי מתורגם מהמחיר הדולרי של הבנזין שנקבע כממוצע המחירים בארבעת ימי המסחר האחרונים בבורסת לאוורה שבדרום צרפת. בנוסף, מחיר הבלו (המס על הדלק) נותר ללא שינוי לאחר שעלה בחודשים האחרונים לרמה של 2.97 שקלים לליטר.