אכזבה באולימפיאדה: אריק זאבי הודח בקרב תוך 43 שניות

קריירה ענקית של ספורטאי גדול מסתיימת בגיל 35 עם טעם חמוץ במיוחד: אריק זאבי נכנע ליריבו הגרמני דימיטרי פטרס לאחר 43 שניות של קרב בלונדון

אריק זאבי סיים היום (ה') את דרכו באולימפיאדה אחרי 43 שניות בלבד. הג'ודוקא, שזכה במדליית ארד באולימפיאדת אתונה לפני 8 שנים, יפרוש עכשיו בגיל 35 בטעם חמוץ אחרי הדחת הבזק בלונדון. זאבי, שהוכתר לאלוף אירופה לפני מספר חודשים, נכנע ליריבו הגרמני דימיטרי פטרס, בן 20.

בפעם הרביעית בחייו, התחרה הג'ודוקא אריק זאבי באולימפיאדה. ואפילו שזה נגמר בצורה כזו, מדובר ברגע המעניין ביותר של המשלחת הישראלית ללונדון: אתמול סיפר זאבי לשליח חדשות 2 על תחושותיו ובעיקר על הציפייה למדליית זהב.

זאבי, שנחשב לשועל וותיק בספורט הישראלי, היה בסרט הזה כבר פעמים רבות, וכעת - בגיל 35 - הוא מתכונן להופעת הפרידה. "מצד אחד יש עליי לחץ, אבל זה מסויג אצל אנשים. אני מקבל הודעות תמיכה, אבל הן תמיד מסוגיות. 'שיהיה בהצלחה, אבל עשית את שלך'", הוא מספר.

כבר לפני 8 שנים באתונה, הוא נכנס למועדון המדליסטים הישראליים עם מדליית הארד. כעבור 4 שנים הוא הגיע לאולימפיאדת בייג'ין במטרה ברורה לקחת את הזהב, אבל שם זה נגמר בהתרסקות. "בהפסדים כאלה, כשאני מרגיש שלא עשיתי כל מה שאני יכול, אני סוגר את זה בתחושה שיכולתי יותר", אמר בקול רועד מבכי בסיום התחרות ההיא.

מדהים לחשוב מה עברתי מבייג'ין עד עכשיו", אמר אתמול זאבי. "גם בפן האישי. אז הייתי רווק לפני חתונה, והיום אני כבר אבא לשני ילדים".

הקריירה של זאבי חוותה לאחרונה שיקום מדהים. מי שרבים יעצו לו לפרוש בטענה שהוא יבייש את עצמו, חזר בענק והפך לאלוף אירופה המבוגר ביותר אי-פעם.

לאולם הג'ודו הגיעו כרגיל ישראלים רבים כדי לצפות בו, והפעם זאבי גם דאג לחיזוק מבית. "לדעתי יהיו כמה מאות שיגיעו לראות אותי. קודם כל המשפחה שלי, אשתי רווית באה עם שני הילדים, אמא שלה אבא שלה, יהיו הרבה אנשים שיעודדו", צפה אתמול זאבי. "חלק מהלחץ בג'ודו זה שאתה יודע שבאו לראות אותך, והכרטיסים מאוד יקרים".

בלי קשר למה שקרה היום על המזרן, זאבי כבר הבטיח את מקומו כאחד הספורטאים הגדולים שצמחו בישראל.