דיווח: "נסראללה נקרא לעקור לאיראן - מחשש לחייו"

עיתון בכוויית מדווח כי בטהרן חוששים כי אחרי נפילת משטר אסד יהפכו מזכ"ל חיזבאללה ובכירי ארגונו למטרות לחיסול ■ בשל כך, קבע עלי חמינאי כי על נסראללה להעתיק את מקום מגוריו לרפובליקה האיסלאמית

האם הדחתו של בשאר אסד צפויה לערער את ביטחונו של חסן נסראללה? העיתון הכווייתי "אל-סיאסה" דיווח אחר-הצהריים כי מנהיגה הרוחני של איראן, עלי חמינאי, קרא למזכ"ל חיזבאללה לצאת מלבנון ולהעתיק את מקום מגוריו לשטח הרפובליקה האיסלאמית. לפי הדיווח, סבורים בטהרן כי נשקפת סכנה ממשית לחייו של נסראללה אם יצליחו כוחות האופוזיציה בסוריה להשתלט על השלטון בה.

העיתון הכוויתי פירט כי לנוכח המצב השברירי בסוריה תיאלץ ההנהגה בטהרן להכריע באחת מבין שתי דרכי פעולה העומדות על הפרק. לפי הראשונה מבין השתיים, ביום שבו יקרוס משטר אסד באופן סופי תעביר איראן כמות גדולה של כלי נשק לידי אנשי חיזבאללה בלבנון - זאת, בניסיון להעמיק באמצעות הארגון את אחיזתה במדינה ביום שאחרי נפילת אסד. נוסף על כך, מתכוונים ראשי משטר האייתולות להזרים תגבורת של חיילים מאיראן שיסייעו לעמיתיהם בחיזבאללה.

התרחיש השני שנשקל, לפי "אל-סיאסה", הוא פינויים בתוך זמן קצר של כל אנשי משמרות המהפכה השוהים בלבנון בחזרה למולדתם - ויחד עמם, העברתם של בכירי חיזבאללה, בהם גם נסראללה עצמו, לטהרן - מחשש שאחרי משטר אסד יהוו מטרה לחיסול. בדיווח נמסר כי אפשרות זו היא המובילה מבין השתיים.

בעיתון הכווייתי דווח גם כי בהוראת איראן כבר פונו כל חיילי משמרות המהפכה ששהו בסוריה לשטח לבנון - כשבסיס הפעילות העיקרי שבו התמקמו הוא בקעת הלבנון. לפי הדיווח, נתון האזור כולו - הלכה למעשה - לשליטה איראנית, וכוחות צבא לבנון אינם מורשים לפעול בו מבלי לקבל את הסכמתה של טהרן לכך ותיאום המהלך עמה.