קידוח "מירה-1" נתקל בקשיים טכניים; יתעכב ב-7 ימים

הכשרה אנרגיה ומודיעין בדיווחים ליליים: צינורות הקדיחה נתפסו בבור הקידוח; מפעילת הקידוח החליטה להמשיך בביצוע הקידוח למטרת הגז בטכניקה של קדיחה בסטייה ■ GGR בוחנת את השלכות התקלה על הקידוח למטרת הנפט

הכשרה אנרגיה ומודיעין , השותפות בקידוחי "מירה" ו"שרה", דיווחו הלילה (שבת) על קשיים בקידוח "מירה-1", כפי שנודע להן ממפעילת הקידוח, חברת GGR המחזיקה ב-5% מהזכויות בקידוח.

על פי הדיווח, צינורות הקדיחה נתפסו בבור הקידוח באופן שלא ניתן היה להמשיך את הקידוח במתווה המקורי שלו. לפיכך, לאחר דיון בין השותפים, החליטה GGR להמשיך בביצוע הקידוח למטרת הגז באמצעות שימוש בטכניקה של קדיחה בסטייה.

עוד עולה מהדיווח כי על פי בקשת GGR, אישרו השותפים הגדלת תקציב הקידוח ברישיון ב-4 מיליון דולר נוספים, והארכת המשך הקידוח ב-7 ימים. בנוסף, הודיעה GGR לשותפים כי היא בוחנת את ההשלכות של התקלה על הקידוח למטרת הנפט, לרבות בחינת דרעים שיאפשרו להגיע גם למטרה זו.

קידוח "מירה-1" החל מסוף יוני ותוכנן להימשך כ-70 יום. הקידוח "שרה-1" תפוי להתחיל לאחר סיום קידוח "מירה-1", ולהימשך כ-50 יום. ההקידוחים יתבצעו בעומק של כ-1,500 מטר בקידוח "מירה 1" ו-1,300 מטר בקידוח "שרה 1", ויגיעו לעומק סופי (כולל עומק המים) של 5,200 מטר ו-4,300 מטר, בהתאמה.

רישיונות "שרה" ו"מירה" ממוקמים בים התיכון, כ-80 ק"מ מערבית לחופי חדרה, ודרומית לתגליות "תמר" ו"דלית". שטח כל אחד מהרישיונות מסתכם בכ-400 קמ"ר. עפ"י דוח משאבים פרוספקטיביים שהוכן ע"י NSAI (מעריך רזרבות בינ"ל, מומחה ובלתי תלוי), ממוצע פוטנציאל עתודות הגז והנפט ברישיונות מסתכם בכ-6.5 TCF גז טבעי ובלמעלה מ-150 מיליון חביות נפט בהסתברות גיאולוגית משוקללת של 54% ו-18%, בהתאמה.