הפחד גובר בשוק הנדל"ן

נסיקת הדולר והמע"מ דוחקים את התקווה לשינוי משמעותי במחירי הדיור

או-טו-טו יהיו פה דירות מסובסדות בנות השגה. ודיור המוני להשכרה. ופינוי מחנות צה"ל. ובנייה מאסיבית בגוש הגדול בתל אביב ובפי גלילות וכו' וכו'. ובכל זאת, לעם ישראל נשבר לחכות לנחשול הבנייה המדובר כל כך, והוא חוזר לקנות דירות. 9,300 דירות שנמכרו במאי ועוד 8,500 דירות ביוני הם מספרי שיא היסטוריים, שנראו פה לאחרונה לפני שנה וחצי - בשיא ההייפ הנדל"ני.

אבל מה הפלא? תראו למשל את הדיבורים על פינוי מחנות צה"ל. במחנה סירקין, למשל, אפילו התכנון תקוע. הממשלה הציגה פוטנציאל ל-12 אלף יח"ד - 9,000 דירות רגילות ועוד 3,000 דירות קטנות - אבל בעיריית פתח תקווה מתעקשים שלא יהיו שם יותר מ-6,000 דירות. קחו את הזמן.

רק בשבוע שעבר פורסם כי מינהל מקרקעי ישראל שיווק במחצית הראשונה של 2012 קרקע במכרז פומביים ל-6,525 יח"ד - זאת, אחרי שהחלטת ממשלה 123 ממאי 2009 הטילה עליו להוציא 25 אלף יח"ד בשנה במכרזים פומביים ואחרי ששר השיכון הצהיר כמעט מעל כל במה שהוא מציף את המדינה בקרקע.

לפי שעה, ברור לגמרי שהפחד מהדולר (והשפעתו על תשומות הבנייה), מהמע"מ, ומההורים (שלא ינוחו עד שלילד תהיה דירה), גובר על הציפיות שמשהו סוף סוף יקרה מהבטחות הממשלה.