מנכ"ל האוצר על הגזירות: "החיים קשים, אבל נטל מס הכנסה לא כבד; אסור להעלות את מס החברות"

דורון כהן בדיון בוועדת הכספים על העלאות המסים והגזירות הכלכליות: "הנזק לבעלי הכנסות הנמוכות הוא מזערי" ■ "אסור לעלות מס חברות; החברות בקשיים - חברות סלולר, חברות הביטוח, הבנקים, חברות השיווק"

דורון כהן, מנכ"ל משרד האוצר, אמר היום (א') בדיון שנערך בוועדת הכספים בסוגיית העלאת מס ההכנסה כי אסור בתקופה זו להעלות את מס החברות, כיוון שחברות רבות כבר נמצאות היום בקשיים. באותה נשימה הביע כהן צער על כך שבעלי ההכנסות הנמוכות לא משלמים מס הכנסה גבוה יותר וטען: נטל המס בישראל לא כבד.

"אנו מציעים לא להגדיל את מס הכנסה לשתי המדרגות הנמוכות", אמר כהן. הוא טען כי בעלי הכנסות נמוכות ישלמו תוספת של 11 שקל בלבד, בעוד ש"מי שמשתכר 40 אלף שקל ישלם עוד כמה מאות שקלים ומי שמשתכר 80 אלף שקל ישלם כ-1,000 שקל. זה אמור להכניס כ-1.2 מיליארד שקל לקופת המדינה. ועדת טרכטנברג קבע שמס חברות לא ירד יותר. הנזק לבעלי הכנסות הנמוכות הוא מזערי. אין עוד מדינה בעולם שרוב המדרגות הנמוכות לא משלמות כמעט מס הכנסה".

כאמור, כהן קרא גם לא להעלות את מס החברות, בין היתר על רקע התחרות החריפה בענף הסלולר והקושי שחוות, לטענתו, חברות הביטוח, רשתות השיווק וגם הבנקים: "דווקא בתקופה הזו אסור לעלות מס חברות. חברות שמשלמות מס הכנסה בקשיים - חברות סלולר, חברות הביטוח, הבנקים, חברות השיווק... מדובר בחברות שהרווחיות שלהן צונחת או לכל הפחות יורדת. העלאת מס החברות תפגע בתעסוקה".

כהן התייחס לגזירות הכלכליות והעלאות המסים ואמר: "ברור שזה קשה לכולם אבל נטל על המס על מעמד הביניים אינו כבד. החיים קשים אבל מתווה המס הכנסה בישראל לא כבד. פגיעה בצמיחה יכולה ליצור הרבה יותר קשיים כי לאנשים לא תהיה תעסוקה. עוד 30 שקל מס למי שמשתכר 15 אלף שקל לא יכבידו על אף אחד".