פלריום הישראלית: "נאיץ את תעשיית המשחקים בישראל"

חברת הגיימינג הישראלית פלריום שזוכה להצלחה מסחררת מקימה חממה לסטארט-אפים בתחום משחקי הסלולר ■ החברה תשקיע במיזם 5 מיליון דולר בשלוש שנים

חברת המשחקים הישראלית Plarium, שנחשפה ב"גלובס" לפני חודש וחצי, מתכננת להשקיע בתעשייה המקומית ולהקים חממה לסטארט-אפים שמפתחים משחקים לסלולר בשם Plarium Labs. החברה מתכננת להשקיע עד 5 מיליון דולר בשלוש השנים הקרובות בסטארט-אפים ובחממה.

חברת פלריום הוקמה ב-2009 על-ידי אבי שלל (מנכ"ל), גבי שלל, ירון חכימי, איוון וורובייצ'יק ומיכאל מורגובסקי. באמצעות הון עצמי, השתלטה החברה על שוק המשחקים החברתיים ברוסיה ויש לה היום 70 מיליון משתמשים רשומים, 10 משחקים, כ-200 עובדים והכנסות של כחצי מיליון דולר ביום. מבחינת סך המשתמשים הרשומים, היא פלריום היא אחת מעשר יצרניות המשחקים המובילות בכלל הרשתות החברתיות.

במסגרת החממה של פלריום יפעלו במשרדי החברה בהרצליה 3-6 צוותים במחזורים של שלושה חודשים. כל צוות יכלול 2-4 יזמים שיקבלו משכורות של עד 130 אלף שקל במהלך מחזור הפעילות בחממה. כחלק מההשקעה בצוותים, תקבל פלריום אחזקות של 15% בכל צוות יזמים.

במהלך המחזור יזכו הצוותים לשטח עבודה, להדרכה צמודה של עובדי פלריום לצד מנטורים שיגיעו מחברות בתחום הגיימינג בחו"ל. ההדרכות שיקבלו הצוותים יעסקו גם בנושאים של הליך פיתוח משחק, הפקה ויחסי ציבור.

10,000 שחקנים

בנוסף, מתחייבת פלריום לדאוג לסטארט-אפים השונים שיפעלו במסגרת החממה בגיוס של עד 10,000 שחקנים באמצעות קידום ושיווק של המשחקים החדשים בכלים אינטרנטיים שונים שעומדים לרשות החברה. כחלק מהמהלך, מתכוונת פלריום להרחיב את צוות אנשי השיווק בחברה מ-12 ל-20 עובדים.

פלריום תקיים בסוף כל מחזור אירוע מיוחד, Demo Day, בו יציגו הצוותים את המשחקים שפיתחו לאנשי פלריום ולמשקיעים נוספים. לדברי לאונרד פרנקל, מנהל פיתוח עסקי בפלריום והאחראי על החממה, לחברה תהיה אופציה להשקעת המשך בכל צוות של עד 200 אלף דולר.

המחזור הראשון של החממה צפוי לצאת לדרך באמצע אוקטובר וכבר עכשיו מחפשים בחברה אחר יזמים שמתאימים לחממה, כשההרשמה נעשית דרך אתר הבית plariumlabs.com.

"להבין את הפוטנציאל"

"אנחנו מאמינים ומקווים שדרך החממה נאיץ את תעשיית המשחקים בישראל", מסביר פרנקל את המהלך. "המטרה שלנו היא לייצר חברות מצליחות ועל הדרך גם לקחת חלק בהצלחה שלהן. יש היום בישראל יותר מ-300 צוותים שמפתחים משחקים לסלולר אבל רק 10 מהם מקבלים השקעה. יש כאן הרבה כישרון שמחכה שיגלו אותו. לרבים מהם חסר מישהו שיכוון אותם עסקית, כי משחקים הם יודעים לעשות".

פרנקל מבהיר כי הצוותים ייבחרו בקפידה כשהקריטריון הראשי הוא פיתוח משחקים למערכת ההפעלה של אפל, iOS. באשר לשאלה כיצד ניתן לפתח מאפס משחק לסלולר בתוך שלושה חודשים, אומר פרנקל כי "בתקופה כזו אפשר לראות איך המשחק יהיה בנוי וזה מספיק בשביל להבין את הפוטנציאל".

צרו איתנו קשר *5988