ST מתרחבת בישראל: רוכשת את ביטנדו ומקימה מרכז פיתוח

חברת השבבים STMicroelectronics מרחיבה את הפעילות בישראל ■ ביטנדו (bTendo) מפתחת טכנולוגיות עבור מקרנים ממוזערים

חברת השבבים STMicroelectronics מרחיבה את הפעילות בישראל. החברה, שפעילה בעיקר בתחומי הזיכרונות, החלה בשבועות האחרונים בפעילות אסטרטגית בישראל שכוללת כוונה להשקיע בחברות מקומיות ולשתף פעולה באופן יותר אינטנסיבי עם חברות ישראליות. על הרקע הזה, מבצעת STMicroelectronics רכישה ראשונה בישראל שסביבה יקום הבסיס של מרכז פיתוח עתידי.

מדובר ברכישת הקניין הרוחני של ביטנדו (bTendo), מפתחת טכנולוגיות עבור מקרנים ממוזערים, שנרכשה לפי הערכות תמורת מיליוני דולרים בודדים. בין ביטנדו ל-STMicroelectronics נחתם לפני כשנה וחצי הסכם שיתוף פעולה, במסגרתו היו החברות אמורות לפתח מקרן, שיותקן בטלפונים ניידים ומכשירי אלקטרוניקה צרכנית אחרים. ההערכות היו כי ההסכם בין החברות יניב כמה עשרות מיליוני דולרים לחברה הישראלית.

ביטנדו, שהוקמה בשנת 2006, פיתחה פתרונות למקרנים זעירים המבוססים על לייזר. פתרונות הקרנה נדרשים בטלפונים חכמים ובהתקני מחשוב ואלקטרוניקה אחרים שבהם יש יכולת לאחסן ולצפות בתכני מולטימדיה. שיפור הממשק של המשתמש לתכנים אלו דורש הקרנה באיכות טובה של סרטים, תמונות או משחקים על עצמים גדולים יותר מאשר מסך הטלפון. ענקיות השבבים שפעילות בתחום התקני התקשורת הניידים, כדוגמת TI, מספקות טכנולוגיות כאלו.

ביטנדו גייסה 7 מיליון דולר מהקרנות כרמל ובלו-ראן ונצ'רס. החברה נוהלה מאז 2009 על-ידי דנה גרוס, שהגיעה לחברה לאחר שהצטרפה לקרן כרמל כשותפה עצמאית. בעבר הרחוק יותר כיהנה גרוס במספר תפקידים בכירים באם-סיסטמס של דב מורן, ולאחר הרכישה בידי סנדיסק ב-2006 ניהלה את הפעילות של סנדיסק בישראל.

ל-ST מיקרו, שנסחרת כיום לפי כ-5 מיליארד דולר בבורסת ניו יורק, אין פעילות מקומית אסטרטגית. הנוכחות של החברה בישראל, הייתה עד לאחרונה באמצעות חברת נומוניקס - יוזמה משותפת של אינטל, STMicroelectronics, וקרן פרנסיסקו פרטנרס, שהתרכזה בפיתוח זיכרונות - שאליה העבירה אינטל את מפעל FAB 18 בקרית גת. בתחילת 2010 נרכשה נומוניקס על-ידי מיקרון. 20 העובדים בביטנדו יהפכו כעת למרכז הפיתוח המקומי של ST מיקרו האירופאית. לא ניתן היה להשיג את תגובות החברות.